خرابی اقتصاد و حال درآمد شما؟

راه‌حل‌هایی برای بهبود درآمد خانواده

همان‌طور که می‌دانید شرایط اقتصادی پیش‌آمده، نگرانی‌های فراوانی برای خانواده‌ها به وجود آورده است. این دغذغه و نگرانی می‌تواند انرژی و انگیزه‌ای برای بهبود عادات اقتصادی باشد. اگر شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که کارتان از اوضاع اقتصادی متأثر شده است، بدانید بعضی از کسب‌و‌کارهای دیگر، در این اوضاع و احوال نیز حالشان خوب است. هر کدام از اعضای خانواده می‌توانند با بهبود توانمندی‌های خود وارد چنین کسب‌وکارهایی شوند:

1. خدمات مربوط به تعمیر

در وضعیت نامناسب اقتصادی، اولویت بیشتر مردم، گذران زندگی با وسایل فعلی است. در نتیجه کسب‌و‌کار تعمیرات رونق خواهد گرفت. مهارت در تعمیر انواع لوازم و تجهیزات می‌تواند یک منبع درآمدی خوب باشد.

2. خرید و فروش اقلام دست دوم یا چندم

نتیجۀ کاهش تمایل مردم به خرید اقلام نو، رواج خرید و فروش اقلام دست دوم است. ورود به این صنعت یا فراهم کردن بستری برای ارائۀ این خدمت می‌تواند منبع درآمد خوبی باشد.

3. فروش مواد غذایی فله‌ای

با کاهش توان خرید، مردم تمایلی به پرداخت هزینۀ بسته‌بندی برخی از اقلام ندارند. در نتیجه، استقبال از فروش برخی از مواد غذایی خشک مانند چای، آرد، شکر و ... به صورت فله‌ای وجود خواهد داشت.   

4. خدمات درمانی

از آن دسته خدماتی است که مردم در هر شرایطی به آن نیاز دارند. متقاضیان خدمات درمانی و بهداشتی در چنین شرایطی نیز ناگزیر به رفع احتیاج خود هستند. فعالیت در این زمینه می‌تواند منبع درآمد خوبی باشد.

5. خدمات آموزشی

در شرایط نامناسب اقتصادی، یافتن شغل مناسب سخت‌تر خواهد شد. در نتیجه، مردم به دنبال افزایش سطح مهارت و تخصص خواهند رفت تا شانس‌شان را برای پیدا کردن شغل مناسب بالا ببرند. صنعت خدمات آموزشی می‌تواند در این شرایط، وضعیت خوبی داشته باشد.

6. بازسازی و طراحی داخلی خانه

همراه با افزایش قیمت مسکن، به دلیل عدم توانایی مالی خریداران، شاهد کاهش معاملات در بازار مسکن خواهیم بود. از یک‌سو، مالکان حاضر هستند با بازسازی داخلی خانه، شانس فروش ملک‌شان را افزایش دهند. از سوی دیگر، خانوارها به جای تعویض خانه ترجیح می‌دهند همان خانه قبلی را با طراحی و بازسازی به جای بهتر و جذاب‌تر برای زندگی تبدیل کنند.

7. خدمات ارائه دهندۀ لوازم آرایشی و بهداشتی

سارا هیل، استاد دانشگاه کریستین تگزاس با پژوهشی نشان داد، زنان در پاسخ به شرایط نامطلوب اقتصادی، مصرف لوازم آرایشی خود را افزایش می‌دهند. آن‌ها تمایل دارند، برای اقلامی که در آن‌ها حس خوبی ایجاد می‌کند، هزینه کنند.

8. خدمات مالی و حسابداری

در شرایط نامناسب اقتصادی خیلی از کسب و کارها به دنبال استفاده از خدمات مالی و حسابداری هستند تا بتوانند کسب و کارشان را از آسیب‌های بیشتر بازدارند. کسب مهارت بیشتر در این حوزه برای متخصصان مالی می‌تواند منبع درآمدی خوبی باشد. 

9. خدمات مربوط به سرگرمی

در شرایط بد اقتصادی، مردم حاضرند برای لحظات شادی و سرگرمی هزینه کنند. تا اندکی از فشارهای اقتصادی بر خود و خانواده را کاهش دهند.

می‌توان گفت، هر پاسخی به این سؤال که «مردم در شرایط فعلی برای چه چیزی پول پرداخت می‌کنند؟» می‌تواند ایدۀ مناسبی برای کسب درآمد در اوضاع نامناسب اقتصادی باشد. براساس شناختی که از توانایی و علاقه‌تان دارید، اقدام کنید.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

نظرات

  • مریم متین اقدم پاسخ 16 مرداد 1401 در ساعت 03:21

    عالی بود سپاس

  • مهدی پاسخ 15 خرداد 1402 در ساعت 04:02

    جالب بود ممنون

مطالب پیشنهادی