آغاز سومین جشنوارۀ نشان فی

راه پرداخت - 1400/11/14

614 4 دقیقه

آکادمی هوش مالی، با هدف گفتمان‌سازی موضوع سواد مالی میان اصحاب هنر و مخاطبان و ترویج سواد مالی در جامعه، هر ساله، فیلم‌های جشنوارۀ فجر را از منظر سواد مالی بررسی می‌کند و از فیلم‌های برتر تقدیر به عمل می‌آورد.

به گزارش روابط عمومی آکادمی هوش مالی، همزمان با چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سومین «جشنواره نشان فی»، آغاز به کار کرد. آکادمی هوش مالی، با هدف گفتمان‌سازی موضوع سواد مالی میان اصحاب هنر و مخاطبان و ترویج سواد مالی در جامعه، فیلم‌های جشنوارۀ فجر را از منظر سواد مالی بررسی می‌کند.

هیأت‌ داوران، فیلم‌های جشنوارۀ فجر را با عینک سواد مالی دیده و در دو بُعد کمی و کیفی، مفاهیم سواد مالی فیلم‌ها را ارزیابی و بررسی می‌کنند. در پایان، فیلمی که در کنار معیارهای سینمایی و هنری، هوشمندانه‌تر، دقیق‌تر و هنرمندانه‌تر مفاهیم سواد مالی را به تصویر کشیده است، به‌عنوان برگزیدۀ جشنواره انتخاب و «نشان فی» را دریافت می‌کند. فیلم‌های برگزیده از نگاه هیأت‌ داوران، رفتارها و تصمیم‌های درست مالی را در بستر فیلم بهتر و درست‌تر به مخاطبان عرضه داشته‌ و به شکل بهتری، توجه مخاطبان را به اهمیت و آموزه‌های سواد مالی جلب می‌کنند.

آکادمی هوش مالی با حضور در بخش جنبی (تجلی اراده ملی) جشنواره، به داوری و بررسی فیلم‌ها با عینک سواد مالی می‌پردازد. بخش تجلی ارادۀ ملی از بخش‌های جنبی جشنوارۀ فجر است که داوران با هدف حمایت از موضوعات ارزشمند با بیان خلاقانۀ سینمایی، به ارزیابی و بررسی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقۀ سینمای ایران (سودای سیمرغ) می‌پردازند.

اعضای هیأت‌ داوران سومین جشنوارۀ «فی» از این‌ قرارند:

  • دکتر مریم جلالی؛ دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون و کارشناس رسانه
  • دکتر عبدالکریم خیامی؛ دکترای فرهنگ و ارتباطات و عضو هیأت‌ علمی دانشگاه امام صادق(ع)
  • دکتر علی رسولی‌زاده؛ دکترای اقتصاد، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت و کارآفرین برتر ملی
  • دکتر کمیل رودی؛ دکترای مدیریت از دانشگاه تهران و عضو هیأت‌ علمی آکادمی هوش مالی
  • دکتر مهدی ناجی؛ دکترای اقتصاد و عضو هیأت‌ علمی دانشگاه تهران.

لازم به ذکر است در جشنوارۀ اول و دوم فی از میان فیلم‌های اکران‌شده، در بیش از 30 فیلم دست‌کم به یک موضوع از سرفصل‌های سواد مالی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم پرداخته‌ شده است. فیلم‌های عامه‌پسند، روز بلوا، بی‌صدا حلزون و سه کام حبس برگزیدگان جشنوارۀ اول و فیلم‌های ابلق، مامان و روشن، برگزیدگان جشنوارۀ دوم بودند که در آیین اختتامیۀ جشنوارۀ فی با حضور دکتر پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان؛ دکتر سجادی، دبیر سابق ستاد توسعۀ فناوری‌های نرم و هویت‌ساز؛ دکتر حسن خجسته، عضو هیأت‌ علمی دانشکدۀ صداوسیما، هیأت‌ داوران و عوامل فیلم‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

این مطلب را در راه پرداخت بخوانید. 

هشتگ‌های مرتبط


سایر عناوین

رشد ارزش پول در گرو سرمایه‌گذاری

رشد ارزش پول در گرو سرمایه‌گذاری

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس

298 3 دقیقه 1398/08/25
ترفندی برای حفظ اموال

ترفندی برای حفظ اموال

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس

273 3 دقیقه 1399/12/16
کسب درآمد به سبک کلیله و دمنه

کسب درآمد به سبک کلیله و دمنه

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس

373 3 دقیقه 1399/07/27

مطالب پیشنهادی