ساخت آمریکا

مستند ساخت آمریکا، پژوهشی تصویری در تاریخچه سواد مالی است

مستند ساخت آمریکا روایتگر چند‌ دهه فعالیت مستمر و هدفمند آمریکا در ترویج سواد مالی است. این مستند 10 دقیقه‌ای، همه آنچه را برای تغییر نگرش و رفتار مردم ایالات متحده در زمینه­ اقتصاد و مدیریت مالی انجام شده، با اسنادی ناب روایت می­‌ کند.

داستان با ورود درس اقتصاد خانواده در اوایل قرن هجدهم به مدارس زنان آغاز می‌شود و با حمایت مالی دولت از مدارسی که تدبیر منزل را آموزش می‌دهند، ادامه می‌یابد.

وقتی جنگ اقتصادی آمریکا با دنیا شروع می‌شود، نشریات تجاری، آژانس‌های تبلیغاتی و مشاوران اقتصادی با کمک بنگاه‌های ثروتمندی چون جنرال الکتریک، فورد، کوکاکولا دست به دست هم می‌دهند تا آموزه‌های سواد مالی را میان مردم ترویج کرده و اقتصادی پویا و درون‌زا را رقم زنند. این چنین، یک حرکت عظیم تاریخی در تربیت اقتصادی و سواد مالی در دنیا روی می‌دهد. ائتلاف جامپ استارت از دل این همبستگی ملی سربرمی‌آورد؛ جایی که 180 سازمان با یکدیگر متحد می‌شوند تا سواد مالی را در آمریکا و سپس دنیا ارتقا دهند.

با این وصف، آموزش سواد مالی، برای مقاوم‌سازی و پیشرفت‌های اقتصادی آمریکا، نه حاصل تلاش یک یا چند موسسه آموزشی که حرکتی بلندمدت و چندسده‌ای است که از پیوندهای چندلایه و پوششی بازیگران فراوان، در سطوح مختلف یک حکومت، برخاسته است.

تماشای این مستند به ویژه برای سیاست‌گذاران و فعالان عرصه سواد مالی، جذاب خواهد بود و آموخته‌های بسیاری خواهد داشت.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی