کتاب بخوانیم، چه کتابی!؟

مجموعه کتاب داستان‌های سواد مالی برای کودکان

روزی صد بار از گوشه و کنار می­‌شنویم، کتاب خواندن خوب است. کتاب بخوانید که از سرانه مطالعه دنیا بدجور عقب مانده‌­ایم! نکته­‌ای که در این ماراتن فرهنگی اغلب از ذهن دور می‌­ماند، ایجاد عادت به مطالعه در کودکی است. برای اینکه نسل بعدی نیازی به این توصیه­‌های کم‌تأثیر نداشته باشند، باید از حالا با کتاب و کتابخوانی خو بگیرند. انتخاب کتاب‌های جذاب و آموزنده، مهم‌ترین عامل ایجاد چنین عادتی است. کتاب‌های کوتاه، ساده و پر از شعر و نقاشی.

نکته مهم دیگر، موضوع کتاب است. کودکی، زمان یادگیری و پی­‌ریزی شخصیت است؛ کتاب­‌هایی که برای بچه­‌های کوچک انتخاب می­‌کنیم، باید جنبه‌­های گوناگون شخصیتی را پوشش دهند تا کودک ما برای رشد در همه عرصه­‌ها آماده شود. یکی از جنبه­‌های مهم شخصیت که از قضا کمتر به آن توجه شده، آموزش سواد مالی و تربیت اقتصادی آن­هاست.

سواد مالی هم مثل سایر جنبه‌­های شخصیتی یک انسان رشد یافته، به آموزش از دوران کودکی نیاز دارد؛ این موضوع فقط در خریدن قلک و پرداخت پول توجیبی خلاصه نمی­شود. در این مورد هم به جای اینکه موضوع را خیلی مستقیم و دستوری به بچه‌­ها یاد بدهیم، بهتر است بگذاریم خودشان آن را کشف کنند. مثلا موضوع مهمی مثل رفتار درست با پول را چطور برای بچه‌­ها توضیح دهیم که حوصله‌­شان سر نرود و با ما مخالفت نکنند؟ چطور برایشان توضیح دهیم که افراد بی­‌بضاعت از دارایی ما سهم دارند و باید بخشی از پول خود را به آن­ها اختصاص بدهیم؟ چطور می­‌توانیم آن­ها را قانع کنیم که هرچه پول دارند، خرج نکنند و آن قلک سفالی قشنگی که برایشان خریده بودیم، دقیقا چه کاربردی دارد؟

در جستجوی سواد مالی

بهتر است از همین اولِ کاری، راحت­‌ترین راه کشف را برایشان باز کنیم. برایشان کتاب بخوانیم یا کتابی به دستشان بدهیم تا خودشان از زیر و بم دنیای آن سردربیاورند. خود را جای قهرمان داستان بگذارند، در ماجراجویی­‌های او نقش بگیرند و ساختار شخصیتی خود را شکل دهند. «مجموعه کتاب­‌های آموزش سواد مالی به کودکان» هم کتاب است و عادت خواندن را تقویت می­‌کند و هم موضوع مهمی است که آینده آن­ها را می­سازد. آکادمی هوش مالی از بیش از یک سال پیش، مشغول تهیه و تولید این کتاب­‌ها است.

«سواد مالی» به کودکان می‌آموزد چرا و چطور پس‌انداز کنند. چگونه با سرمایه‌گذاری، هم ارزش پول‌شان را حفظ کنند و هم در آبادانی کشورشان مشارکت داشته باشند، با راه‌های درست کسب پول و درآمد آشنا شوند، از کودکی به کارآفرینی و ارزش‌آفرینی بپردازند. با محدود بودن پول و نامحدود بودن خواسته‌ها آشنا شوند و ... .

مجموعه کتاب‌­های آموزش سواد مالی به کودکان، با دقت زیاد و شاخص­‌های متنوعی مثل خوانش آسان برای نوآموزان و پوشش بیشتر موضوعات مالی متناسب با سن کودکان و نوجوانان، از میان پرفروش‌­ترین و معتبرترین کتاب­‎های داستانی سواد مالی در جهان انتخاب شده و با وسواس زیادی در ترجمه، ویرایش و طراحی منتشر می­‌شوند. کمبود کتاب در زمینه سواد مالی برای کودکان شاخی بود که متخصصان آکادمی با کمک انتشارات قدیانی آن را شکست. حالا بچه­‌ها می­‌توانند نکاتی را با زبان شیرین مخصوص خود یاد بگیرند؛ نکاتی که توضیحش برای خیلی از ما بزرگترها می­‌تواند سخت باشد و شاید حتی خودمان هم آن­‌ها را رعایت نکنیم.

مجموعه کامل (17 جلد - 189،000 تومان)

مجموعه داستان‌های سواد مالی، شامل ده‌ها حکایت جذاب برای کودکان پیش‌دبستانی تا سوم دبستان است و به آن‌ها می‌گوید:

  • فرق نیاز و خواسته چیست.
  • برای کارآفرینی و فروش باید به چه نکاتی دقت کنند.
  • کار و همکاری چه ضرورتی دارد.
  • چطور برای دوستان و اعضای خانواده هدیه انتخاب کنند.
  • یک کالا چطور تولید می‌شود.
  • چطور می‌شود با ساده‌زیستی، یک زندگی خوب رو تجربه کرد.
  • پول توجیبی چیست و چرا و چطور باید پس‌انداز کرد.
  • نحوه خرید کردن و مواجهه با تبلیغات گوناگون چطور است.
  • و چگونه باید یک شغل خوب انتخاب کرد.

مجموعه کامل (17 جلد - 189،000 تومان)

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی