جشن نیکوکاری

دست‌های کوچک، قلب‌های بزرگ؛ جلد 36 از مجموعۀ 40جلدی داستان‌های سواد مالی برای کودکان 10 تا 12ساله

بخشندگی، به اشتراک گذاشتن با دیگران و کمک به نیازمندان یکی از آموزه‌های مهم سواد مالی است؛ تا جایی که در بودجه‌بندی هم جایی برای آن در نظر گرفته شده و توصیه می‌شود پس از کنار گذاشتن مخارج، پس‌انداز و پس‌انداز اضطراری، مبلغی برای کمک به دیگران و خرید هدیه در نظر بگیریم. این کار از یک طرف احساس رضایت و غنی بودن به ما می‌دهد و در سطح کلان هم، با کاهش فقر جامعۀ ما را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌کند. 

نهادینه کردن این ارزش در کودکان نقش مهمی در رشد اجتماعی آن‌ها بازی می‌کند. کمک به دیگران باعث می‌شود کودکان حق‌شناس بار بیایند و همچنین روابط جدیدشان گسترش پیدا کند. باید به آن‎‌ها یاد داد که بخشندگی و گشاده‌دستی همیشه به معنی پول دادن و دست به جیب بودن نیست. کمک به دیگران، عیادت بیماران و وقت گذاشتن برای اطرافیان همه نشان از بخشندگی و داشتن قلبی مهربان دارد و گاهی حتی لبخندی صمیمانه و بوسه‌ای گرم بخشندگی محسوب می‌شود. 

در داستان «جشن نیکوکاری» چلسی و چک خواهر و برادری هستند که شور و هیجان زیادی برای انجام برگزاری جشنوارۀ مدرسه دارند. قرار است در این جشنواره کمک‌های مالی برای دانش‌آموزان نیازمند جمع شود و این خواهر و برادر هم با انجام کارهای داوطلبانه سهم خود را ایفا می‌کنند. 


هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی