به اندازه پولم خرید می‌کنم

کتاب داستانی که به بچه‌ها «انتخاب هدیه» برای تولد یک دوست را آموزش می‌دهد

وقتی پای بچه‌ها به فروشگاه باز می‌شود و می‌خواهند هدیه‌ای برای دوست‌شان انتخاب کنند، اول، ماجرا برایشان جالب و هیجان­‌انگیز است. اما وقتی هر چیز را می‌بینند خوششان می‌آید و نمی‌دانند کدام یکی بهتر است، آرام آرام کلافه می‌شوند. برای همین، پس از چند دور چرخیدن در فروشگاه گیج می­‌شوند و با یک بغل عروسک و لباس و بازی‌­های رومیزی و با نگاهی پر از «من نمی­‌دونم، تو یه چیزی بگو» سراغ ما می‌­آیند.

اینجاست که ما باید مانند «قهرمان همه­‌چیزدانِ» زندگی بچه­‌ها وارد صحنه شویم و راز یک خرید خوب را با آن‌­ها در میان بگذاریم. اگر ما هم خیلی در جریان ماجرای راز نباشیم، چه؟ بیایید از جیلو کمک بگیریم.

جیلو در کتاب «به اندازه پولم خرید می­‌کنم» نکات بسیار مهمی را در قالب داستان خرید هدیه تولد به بچه­‌ها آموزش می‌­دهد. نکاتی مثل انتخاب بین گزینه‌­های مختلف، تصمیم­‌گیری و هزینه‌­فرصت. مساله انتخاب و توجه به هزینه‌­فرصت تصمیم­‌هایی که می‌­گیریم، همان رازی است که هنگام خرید هرچیزی، از هدیه تولد گرفته تا انتخاب یک خوردو از میان برندهای داخلی و خارجی، باید در نظر داشته باشیم.

هزینه‌­فرصت همان چیزی است که موقع انتخاب بین دو مورد، باید از یکی از آن­‌ها چشم­‌پوشی کنیم. یادگیری این موضوع در تقویت قدرت تصمیم­‌گیری کمک زیادی به بچه­‌ها می‌­کند.

«به اندازه پولم خرید می‌­کنم» یکی از کتاب‌های مجموعه داستان‌های سواد مالی برای کودکان است که توسط آکادمی هوش مالی تهیه و به همت انتشارات قدیانی چاپ و روانه بازار شده است.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی