کی با من پیتزا می‌پزد؟

آموزش سواد مالی به سبک آشپزی!

اول کمی آرد و آب و نمک و خمیرمایه را با هم قاطی می‌­کنیم و ورز می‌­دهیم و ورز می‌­دهیم. خمیر که آماده شد، آن را کف قالب، پهن می‌­کنیم. مواد پیتزا را خرد، رنده و حلقه حلقه می‌کنیم و همه را روی خمیر می­‌ریزیم و می­‌چینیم. قالب را داخل فر می­‌گذاریم و منتظر می‌­شویم. پیتزا که آماده شد و بوی خوش آن همه جا پیچید، دوستان‌مان را دعوت می­‌کنیم تا با هم یک پیتزای خانگی و درجه یک بخوریم.

اشتباه نکنید. موضوع، «طرز پخت پیتزا» یا «چگونه یک بعد از ظهر خاطره‌­انگیز داشته باشیم» نیست. متن بالا روایتی از کتاب «کی با من پیتزا می­‌پزد؟» است و می‌­خواهد بچه­‌ها را با مفهوم اقتصادی معامله دو طرفه آشنا کند. در دنیای واقعی، هر شخص، تنها زمانی در کاری مشارکت می‌کند که نفعی از آن ببرد و اگر معامله­‌ای، مزایای دوطرفه نداشته باشد، انجام نمی­‌شود.

نکته آموزشی دیگر کتاب که علاوه ­بر بچه­‌ها، بزرگترها هم به آن نیازمندند، تهیه فهرست خرید است. تهیه چنین فهرستی از لوازم مورد نیاز، کمک می­‌کند هرچه دیده بیند را دل نکند یاد و پول کیف و جیب، زود جیم نشود. پیتزای خانگی بعدی را با کمک بچه‌ها و همراه با خواندن این کتاب، می‌شود پخت. بچه‌ها می‌توانند فهرستی از مواد مورد نیاز پیتزا را تهیه کنند و تنظیم فهرست خرید را در عمل یاد بگیرند.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی