چطوری پول اسکیت را جور کنم؟

در ازای کمک در کارهای خانه، به بچه‌ها پول بدهید

اینطوری نمی‌­شود که هر بار هر چه خواستند از لبه کت بابا یا مانتوی مامان آویزان شوند و فریاد بخر بخر سر بدهند. از یک جایی باید یاد بگیرند خواسته­‌ها هزینه دارند و پرداخت این هزینه­‌ها همیشه به عهده ما بزرگترها نیست. شاید از سر دلسوزی و محبت بگوییم خودشان وقتی بزرگ شدند و پایشان به بازار کار باز شد، با این مسائل آشنا می‌­شوند. اما آن موقع دیگر خیلی دیر است. بعضی چیزها را باید از کودکی یاد گرفت.

بچه­‌ها باید بدانند هرکس برای رسیدن به خواسته‌­های خودش مجبور است تلاش کند و پول به دست بیاورد. آن‌­ها می­‌توانند برای کسب پول کارهای گوناگونی انجام دهند. مثلاً با توجه به سن­شان در کارهای خانه، به پدر و مادر خود کمک کنند، چیزی برای فروش آماده کنند یا به عنوان شاگرد در جایی مشغول شوند.

کتاب «چطوری پول اسکیت را جور کنم؟»، دنیای کودکانه‌­ای را به تصویر می‌کشد که در آن، بچه‌ای برای خرید اسکیت کار می­‌کند، پول درمی­‌آورد و پس‌­انداز می‌­کند. داستانِ ساده و تصویرسازی جذاب کتاب، توجه بچه‌­ها را به خوبی جلب کرده و راه­‌های کسب درآمد در کودکی را به آن­‌ها آموزش می­‌دهد و با معرفی حساب بانکی به عنوان جایی برای پس‌­انداز و نگهداری از پول‌­ها می‌­تواند باب اولین آشنایی بچه‌­ها با بانک را باز کند. این داستان، یکی از کتاب‌های مجموعه داستان‌های سواد مالی برای کودکان است که توسط آکادمی هوش مالی تهیه و به همت انتشارات قدیانی چاپ و روانه بازار شده است.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی