مرکز جهانی تعالی سواد مالی

مرکزی پیشرو در زمینه پژوهش و سیاست‌گذاری سواد مالی در جهان

سطح سواد مالی در بسیاری از نقاط جهان به میزان قابل قبولی نیست. مردم هر روز بیشتر از گذشته باید مسئولیت تأمین امنیت مالی خود را به عهده بگیرند، اما این کار برای آن‌ها آسان نیست و گاهی‌اوقات پیامد تصمیم‌های آن‌ها نه‌تنها برای خودشان بلکه برای جامعه نیز بحران‌زاست.

این موضوع دلیلی برای تشکیل مرکز جهانی تعالی سواد مالی (the Global Financial Literacy Excellence Center) است؛ مرکزی که ابتدا با نام مرکز جهانی سواد مالی در سال 2011 در دانشکده بازرگانی دانشگاه جرج واشنگتن تأسیس شد و به عنوان مرکزی پیشرو در زمینه پژوهش و سیاست‌گذاری سواد مالی در جهان، کار خود را آغاز کرد و امروز با همکاری شرکای خود در واشنگتن و ایالات متحده به منظور افزایش سطح دانش مالی در سراسر جهان فعالیت می‌کند.

هدف اصلی این مرکز، توسعه و ترویج برنامه‌های سواد مالی در سراسر جهان است و بر پژوهش‌های آموزش سواد مالی در مدارس، محل کار و جامعه تمرکز دارد. در این مرکز تلاش می‌شود تا یافته‌های تحقیقات برای سیاست‌گذاران و متخصصان در جهت شکل‌گیری گفت‌وگوهای ملی و بین‌المللی در سواد مالی در دسترس قرار گیرند. به همین دلیل در پایگاه اینترنتی آن، تمام پژوهش‌های انجام‌شده در قالب مقاله، گزارش، مجله، اطلاعات، آمار و ... منتشر می‌شود. همچنین این مرکز ایده‌های جذاب و نو این حوزه را برای استفاده فعالان گردآوری می‌کند. اولین مجله الکترونیکی سواد مالی نیز توسط این مرکز ایجاد شده است. در بخش رخدادها و وقایع نیز اخبار سواد مالی شامل کنفرانس‌ها و سمینارهای این مرکز و سایر مراکز فعال اطلاع‌رسانی می‌شود.

از اقدامات این مرکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تکمیل بیش از پنجاه پروژه سواد مالی.
  • همکاری با مؤسسات پژوهشی در سراسر جهان؛ مؤسساتی مانند آکسفورد، استنفورد و وارتون.
  • ایفای نقش رهبری در پژوهش‌های سواد مالی.
  • رهبری فعالیت‌های کلیدی متعدد در سواد مالی؛ مانند برگزاری سمینارهای سواد مالی به صورت مشترک با هیأت مدیره فدرال رزرو.

برای اطلاع بیشتر از اقدامات مرکز تعالی سواد مالی جهانی می‌توانید به پایگاه اینترنتی gflec.org مراجعه کنید.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی