تغییر نگرش بانوان به اقتصاد

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس - 1398/08/11

267 3 دقیقه

تلویزیون، رادیو، روزنامه ها و مجلات، پر هستند از مطالب اقتصادی، مطالبی که نه دوست‌شان داریم و نه اصلاً درک می کنیم، اما واقعیت زندگی این طور نیست. زندگی پر است از اتفاقات و تصمیم‌های اقتصادی. چیزهایی که بر جزء به جزء زندگی ما تاثیر می‌گذارند.

درست مانند دانش آموزانی که درسی را دوست ندارند و آرام آرام از آن فاصله می گیرند؛ و به راحتی یک چرخۀ منفی شکل می گیرد؛ دوست نداشتن آن درس و کمتر خواندن آن و بعد از مدتی، ضعیف‌تر شدن در آن درس و کم تر خواندن آن و بعد از مدتی ضعیف‌تر شدن در آن درس و کم‌تر دوست داشتن آن. رابطۀ زنان و اقتصاد هم همین طور است. عدم علاقه به آن کم‌کم منتهی شده است به نفهمیدن آن و بعد هم بیزاری از آن.

انبوه اخبار ضد و نقیض موجود در کانال ها، سایت‌ها، طولانی بودن اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هم نور على نور شده و باعث شده عطای آن را به لقایش ببخشیم، اما باید به یاد داشته باشیم بی‌خبری، خوش‌خبری نیست و آن چه نمی‌دانیم می‌تواند به ما آسیب بزند. نقش‌آفرینی زنان در حوزه‌های گوناگون به صورت روزافزونی گسترش یافته، اما نگرش آن‌ها به اقتصاد، کمتر، از این شتاب تبعیت کرده است.

دو قدم ساده برای تغییر یک چرخۀ منفی

رخدادها و روندهای اقتصادی تاثیر مستقیمی بر کار و درآمد و زندگی و رفاه ما دارد. پس بکوشیم، این چرخۀ منفی را به دو قدم ساده و کوچک بشکنیم؛

  • یکی دو سایت یا کانال خبری معتبر را شناسایی کنیم و در زمان‌های مشخصی از روز به آن‌ها سر بزنیم و اخبار را مطالعه کنیم. سایت‌ها و کانال‌هایی که تعداد اخبار کمتر و مهم‌تری را با زبانی ساده‌تر منتشر می‌کنند. در ابتدا، شاید این کار برای‌مان کمی سخت باشد، اما به مرور، وضعیت بهتر خواهد شد.
  • هر روز، یک اصطلاح مالی یاد بگیریم. هم‌زمان با خواندن اخبار اقتصادی، سعی کنیم، از یکی از مفاهیم اقتصادی سر در بیاوریم. پس از گذشت مدت زمانی کوتاه از اجرای این کار، مطالعۀ اخبار اقتصادی رنگ دیگری به خود خواهد گرفت.

این مطلب را در هفته‌نامۀ اطلاعات بورس بخوانید. 


هشتگ‌های مرتبط


سایر عناوین

دورۀ آنلاین آموزش سواد مالی برگزار می‌شود

دورۀ آنلاین آموزش سواد مالی برگزار می‌شود

خبرگزاری آنا

529 1 دقیقه 1399/09/11
وضعیت سواد مالی در افغانستان

وضعیت سواد مالی در افغانستان

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس

4 3 دقیقه 1401/09/05
پژوهش و سیاست‌گذاری سواد مالی در جهان

پژوهش و سیاست‌گذاری سواد مالی در جهان

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس

470 3 دقیقه 1399/04/28

مطالب پیشنهادی