چرا باید بخشندگی را به کودکان آموخت؟

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس - 1402/02/09

19 3 دقیقه

مرلین سدلر، نویسندۀ «با پولم هدیه هم می‌خرم»، ششمین جلد از مجموعۀ 22جلدی داستان‌های سواد مالی است که توسط آکادمی هوش مالی تهیه شده و انتشارات قدیانی آن را منتشر کرده است. این نویسندۀ آمریکایی در این کتاب، بخشش به دیگران و شاد کردن مردم را به کودکان آموزش می‌دهد و در عین حال، آن‌ها را با دو موضوع خرج و پس‌انداز آشنا می‌کند. 

او در مصاحبۀ اختصاصی با آکادمی هوش مالی دربارۀ این کتاب می‌گوید: «با پولم هدیه هم می‌خرم کتابی ساده با مفاهیم مالی بسیار ابتدایی برای کودکان است که بیشتر بر موضوع سخاوتمندی و معنویت تأکید دارد. کودکان با خواندن این کتاب می‌آموزند دست و دلباز بودن و به اشتراک گذاشتن با دیگران بسیار مهم است و اگر سخاوتمند باشند، نتیجۀ بخشندگی خود را خواهند دید و این کمک‌ها در آینده به آن‌ها بازمی‌گردد.»

او دربارۀ نقش والدین در افزایش آگاهی‌های مالی کودکان توضیح می‌دهد: «ارزش‌ها و باورهای کودکان دربارۀ پول، در خانه شکل می‌گیرد. آن‌ها تمام این آموزه‌ها و نگرش‌ها را با خود به جامعه می‌برند و در آینده به فرزندان خود می‌آموزند. باید میان آینده‌نگری و پس‌انداز از یک سو و بخشندگی از سوی دیگر تعادل وجود داشته باشد و نقش پدر و مادرها در ایجاد این تعادل بسیار مهم است. برای مثال، کودکانی را می‌شناسم که پدر و مادرهای‌شان فقط به پس‎انداز فکر می‌کنند و بخشنده نیستند. آن‌ها حتی گاهی نیازهای اساسی خود و خانواده را نادیده می‌گیرند. فرزندان در چنین خانواده‌هایی با احساس ترس در برابر پول بزرگ می‌شوند و این باور در آن‌ها شکل می‌گیرد که هیچ گاه ثروتمند نخواهند شد، مگر اینکه همیشه پس‌انداز و صرفه‌جویی کنند. بنابراین، نگرش بزرگسالان به پول به کودکان منتقل می‌شود و تمام ابعاد زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‎‌دهد.»

این مطلب را در هفته‌نامۀ اطلاعات بورس بخوانید.

هشتگ‌های مرتبط


سایر عناوین

ضرورت شفاف‌سازی هزینه‌های زندگی برای کودکان

ضرورت شفاف‌سازی هزینه‌های زندگی برای کودکان

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس

482 3 دقیقه 1399/05/11
آموزه‌های سواد مالی در ادبیات کهن ایران

آموزه‌های سواد مالی در ادبیات کهن ایران

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس

423 4 دقیقه 1399/06/22
راهبردهای بهبود درآمد خانواده

راهبردهای بهبود درآمد خانواده

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس

223 3 دقیقه 1400/05/23

مطالب پیشنهادی