افلاتون؛ تأثیرگذارترین مؤسسۀ آموزش سواد مالی در سال 2021

به انتخاب «هاندرد» و در میان صد نوآوری با بیشترین تأثیرگذاری در حوزۀ آموزش

«مؤسسۀ بین‌المللی افلاتون»، به انتخاب «هاندرِد»، یکی از تأثیرگذارترین مؤسسه‌ها در حوزۀ آموزش سواد مالی در سال 2021 انتخاب شد. هاندرِد مؤسسه‌ای غیرانتفاعی است که سالانه حدود یکصد نوآوری را با بیشترین تأثیرگذاری در حوزۀ آموزش معرفی می‌کند. این مؤسسه از سال 2017 با جست‌وجو و معرفی نوآوری‌های تأثیرگذار در حوزۀ آموزش کودکان و نوجوانان، از سنین مهدکودک تا پایهٔ دوازدهم، به انتشار آن‌ها کمک می‌کند و آن‌ها را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. چشم‌انداز هاندرد، دسترسی همهٔ کودکان به بهترین و باکیفیت‌ترین نوآوری‌های آموزشی است.

برای انتخاب برترین مؤسسه‌های سال 2021، اعضای آکادمی 3،404 برنامه و نوآوری را بر اساس تأثیرگذاری و مقیاس بررسی کردند. این افراد شامل 150 نفر از دانشگاهیان، معلمان، مبتکران، مؤسسان و رهبران بیش از 50 کشور جهان هستند. سپس، تیم تحقیقاتی هاندرد، ارزیابی نهایی را برای انتخاب صد نوآوری برتر انجام داده است.

افلاتون سازمانی مردم‌نهاد در هلند است که آموزش سواد مالی و اجتماعی را به کودکان و نوجوانان سراسر جهان ارائه می‌کند. انتخاب افلاتون در سال 2021، به دلیل ارائۀ سرفصل‌های پویا و سرگرم‌کننده در آموزش سواد مالی و اجتماعی بوده است.

استفاده از مدل کسب‌وکار حق امتیاز، دسترسی سالانه به بیش از 5/10 میلیون کودک در سراسر جهان را امکان‌پذیر ساخته است. افلاتون از این مدل برای ارتباط و همکاری با سازمان‌ها و نهادهای دولتی سراسر دنیا، از سازمان‌های غیرانتفاعی محلی گرفته تا آژانس‌های بین‌المللی، استفاده می‌کند. سازمان بین‌المللی افلاتون، شبکه‌ای قوی و متشکل از 345 شریک و 38 دولت است که هر ساله به میلیون‌ها کودک و نوجوان در 108 کشور دسترسی پیدا کرده و خدمت‌رسانی می‌کند. این شبکه همچنین بر مبنای توانمندی متقابل سازمان‌های شریک شکل گرفته است.

افلاتون سرفصل‌های مفیدی را برای گروه‌های سنی مختلف ایجاد کرده که قابلیت سازگاری و متناسب‌سازی با نیازهای محلی و موقعیت‌های خاص دارند. به‌علاوه، دوره‌های آموزشی برای معلمان نیز فراهم شده و سازمان برای ارزیابی کیفیت و تأثیرگذاری برنامه‌های خود، پژوهش‌هایی انجام می‌دهد.

افلاتون سازمانی مردم‌نهاد در هلند است که آموزش سواد مالی و اجتماعی را به کودکان و نوجوانان سراسر جهان ارائه می‌کند. انتخاب افلاتون در سال ۲۰۲۱، به دلیل ارائۀ سرفصل‌های پویا و سرگرم‌کننده در آموزش سواد مالی و اجتماعی بوده است.

شرکا با پیوستن به افلاتون، از مزایای شایان توجهی در دو حوزۀ دانش و بینش و شبکه‌سازی بهره‌مند می‌شوند:

  • شرکا از استراتژی توسعه بهره‌مند می‌شوند که منجر به دسترسی گسترده و پذیرش مفاهیم افلاتون برای توانمندسازی کودکان و نوجوانان شده و راه را برای تغییر سیاست‌های ملی باز می‌کند. شرکای افلاتون عضو شبکه‌ای بین‌المللی هستند که به طور پیوسته در حال رشد است؛ چرا که برنامه‌های افلاتون دامنۀ خود را در سراسر جهان گسترش می‌دهد و کودکان و جوانان بیشتری به آموزش مالی و اجتماعی آن دسترسی پیدا می‌کنند.
  • شرکا مالک محتوای آموزشی در حوزۀ سواد مالی و اجتماعی افلاتون می‌شوند و به محتوای آموزشی تکمیلی نیز دسترسی خواهند داشت. همچنین آن‌ها مسئول اجرای برنامه‌های مختلف، از ارتباط با دبیرخانۀ افلاتون تا اجرای برنامه‌ها در مدارس و مراکز غیررسمی و ارزیابی آثار آن هستند.
  • شرکا نه تنها به شبکه‌ای جهانی از سازمان‌های همفکر دسترسی خواهند داشت، بلکه به مطالعات موردی و گزارش‌های تحقیقاتی گستردۀ افلاتون نیز دسترسی می-یابند.
  • شرکای افلاتون می‌توانند در رویدادهای بین‌المللی آن حضور یافته و سخنرانی کنند. آن‌ها همچنین به پایگاه دادۀ کامل شبکه دسترسی دارند. به‌علاوه، افلاتون اثر و رویدادهای شرکای خود را از طریق همۀ راه‌های ارتباطی ارتقا می‌دهد.

شرکا سالانه مبلغی را بابت هزینۀ مجوز پرداخت می‌کنند. این مبلغ، پایداری و کیفیت شبکه را تضمین می‌کند. هزینۀ مجوز افلاتون متناسب با درآمد سالانۀ سازمان‌ها خواهد بود.

مدیرعامل مؤسسۀ بین‌المللی افلاتون در همایش سالانۀ نوآوری جهانی هاندرد، که از چهارم تا ششم نوامبر 2020 برگزار شد، گفته است: «بیماری همه‌گیر کووید19 بر اهمیت سواد مالی برای کودکان و نوجوانان افزوده است. در این زمان چالش‌برانگیز، ما به طور فعالانه و از طریق شبکۀ قوی خود به دنبال روش‌های مؤثری برای ارائۀ آموزش باکیفیت سواد مالی و اجتماعی به کودکان و نوجوانان بوده‌ایم. برای ما دسترسی به جوامع آسیب‌پذیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل است که افتخار می‌کنیم مؤسسۀ هاندرد تلاش‌های ما را شناسایی و افلاتون را به عنوان تأثیرگذارترین مؤسسه‌ها در حوزۀ آموزش سواد مالی معرفی کرده است.» 

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی