ثروتمند یعنی این

مرز باریک فقر و ثروت؛ جلد 3 از مجموعۀ 6جلدی داستان‌های سواد مالی برای نوجوانان 13 تا 15 سال

گاهی رسیدن به خواسته‌ها و فکر کردن به نداشته‌ها آنقدر به تار و پود زندگی‌مان گره می‌خورد که وجود چیزهای ارزشمند اطراف‌مان را یادمان می‌رود و جز با پول نمی‌توانیم خودمان را ثروتمند بدانیم. روزهایی در زندگی هست که پول کافی نداریم، همۀ چیزهایی که می‌خواهیم به رؤیایی در دوردست تبدیل شده و حتی ممکن است چیزهایی را هم که داشتیم، از دست بدهیم؛ دقیقاً در همین نقطه است که خودمان را می‌بازیم، احساس فقر می‌کنیم و دیگر حتی دارایی‌های ارزشمندمان را هم فراموش می‌کنیم. 

شاید برای کودکان و نوجوانان درک چنین موضوعی به مراتب‌ سخت‌تر باشد. آن‌ها مدام در حال مشاهدۀ داشته‌های اطرافیان و مقایسۀ آن با داشته‌های خودشان هستند و گاهی خود یا خانواده را بابت نداشته‌ها سرزنش می‌کنند؛ غافل از اینکه ثروت و ثروتمندی فراتر از دارایی‌های مالی ماست.  

«ثروتمند یعنی این» داستان دوستی دیاموند و داماریس را روایت می‌کند؛ دوستانی که اگرچه دوستی‌شان کاملاً اتفاقی رخ می‌دهد اما تغییرات مهمی را در زندگی داماریس به وجود می‌آورد. مادر داماریس شغلش را از دست داده و بعد از قطع شدن درآمدش به ناچار به پناهگاهی نقل مکان کرده‌اند. داماریس فقط یک آرزو دارد و آن هم داشتن خانه است؛ اما آشنایی‌اش با دیاموند اتفاقات بسیار جالبی را رقم می‌زند و باعث می‌شود او  بار دیگر قدر دارایی‌های باارزش زندگی‌اش، مثل دوستی با دیاموند، را بداند؛ موهبتی که همۀ دارایی‌های دنیا هم نمی‌تواند جایش را بگیرد. 

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی