پولم چه زود تمام شد

کتابی برای آموزش «خرج عاقلانه پول» به کودکان

روز تولد مادربزرگ نزدیک است و نوه‌­های فسقلی برای خرید هدیه­‌ای زیبا، پول‌­هایشان را پس­‌انداز کرده‌­اند. به خیالشان می­‌توانند هدیه پرزرق‌­وبرقی بخرند. اما وقتی به مغازه‌­ها نزدیک می­‌شوند، خوراکی‌­ها و اسباب­‌بازی‌­هایی می‌­بینند که یادشان می‌­رود پول توی کیف را برای چه کاری پس­‌انداز کرده بودند. چیزهایی می­‌خواهند که شکم­شان را پر و کیف­شان را خالی می­‌کند.

ولخرجی و خرید هله هوله، عادت همه بچه‌­ها و خیلی از بزرگترها است و ما نباید بابت چنین اتفاقی آن‌­ها را سرزنش کنیم. داستان این دو نوه فسقلی آموزه‌­های زیادی برای بچه­‌ها دارد. کتاب «پولم چه زود تمام شد» درس‌­هایی از خرج، پس­‌انداز، پول مبادا و تصمیم­‌های عاقلانه به بچه­‌ها یاد می‌­دهد که در بزرگسالی و وقتی سر برج، جیبشان با حقوق سر ماه قلنبه شده، یاد شخصیت­‌های «پولم چه زود تمام شد» بیفتند و با خریدهای عاقلانه اجازه ندهند پولشان زود تمام شود. بازی این کتاب با پول­‌های خرگوشی می­‌تواند راه فوق­‌العاده­‌ای برای تمرین خرید درست و عاقلانه برای بچه­‌ها باشد.

کتاب «پولم چه زود تمام شد»، از مجموعه داستان‌های سواد مالی برای کودکان است که توسط آکادمی هوش مالی تهیه و به همت انتشارات قدیانی چاپ و روانه بازار شده است.

 

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی