با پولم هدیه هم می‌خرم

«با پولم هدیه هم می‌خرم» کتابی برای نوآموزان تا بخوانند و بدانند

اگر به بچه‌­های کوچولو یک پول قلنبه بدهیم، ممکن است هوش از سرشان بپرد و در یک چشم به هم زدن دخل آن را بیاورند. اینکه بچه­‌ها بخواهند برای خودشان، دوستانشان یا اعضای خانواده هدیه­‌ای بخرند و محبت خود را به آن‌­ها ثابت کنند، نه تنها موضوع بدی نیست، خیلی هم خوب و پسندیده است. اما این وظیفه ما بزرگترهاست که درباره پس­‌انداز برای­شان توضیح دهیم و بگوییم کارایی قلک­‌های کوچک سفالی چیست.

کتاب «با پولم هدیه هم می­‌خرم»، یکی از آن کتاب‌هایی است که جور بزرگترها را کشیده و سروکله زدن با پول را با زبان خودشان، به بچه­‌ها یاد می‌­دهد. غیر از اینکه متن روان آن برای بچه‌­هایی که به تازگی خواندن را یاد گرفته‌­اند، مناسب است؛ داستان ساده‌­اش می­‌خواهد در کنار پندهای اخلاقی و آموزش خوش­‌رفتاری، سه محل اصلی صرف پول را برای بچه‌ها توضیح دهد؛ خرج کردن، پس‌­انداز کردن و بخشیدن آن به دیگران؛ یعنی هنگام خرید، باید پول آن را پرداخت، به فکر آینده بود و چیزی برای پس­‌انداز کنار گذاشت و به افراد نیازمند کمک کرد یا به دوستان هدیه داد.

کتاب «با پولم هدیه هم می‌­خرم» از مجموعه کتاب‌­های آموزش سواد مالی به کودکان است که توسط آکادمی هوش مالی آماده و به همت انتشارات قدیانی، بزرگترین انتشاراتی در حوزه ادبیات کودک، چاپ شده است. بچه­‎ها حتما از اینکه بتوانند با ساده­‌ترین کلمه­‌هایی که یاد گرفته‌­اند، کتاب بخوانند و با مفهوم پس­‌انداز، خرج پول، هدیه دادن و سخاوت آشنا شوند، لذت می­برند.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی