قصه‌های پول و بازار

اقتصاد به زبان کودکان؛ جلد 40 از مجموعۀ 40جلدی داستان‌های سواد مالی برای کودکان 10 تا 12ساله

مفاهیم اقتصادی در تمام مراحل زندگی همراه ما هستند و دقیقاً به همین دلیل است که بر آموزش مدیریت اقتصادی و مالی از همان دوران کودکی تأکید فراوانی شده است تا آن‌ها بتوانند با تجزیه و تحلیل‌ موقعیت‌ها و گزینه‌ها، دست به انتخاب‌های درست بزنند. نیازهای نامحدود و امکانات محدود، انتخاب و تخصیص منابع، پول و پس‌انداز، انواع روش‌های پرداخت، نظام بازار، عرضه و تقاضا و تأثیر آن بر انتخاب‌های ما... همه و همه به زندگی هر روزۀ ما گره خورده و چه خوب است که کودکان را از همان سنین پایین با این مفاهیم آشنا کنیم تا با تغییر الگوی رفتاری‌ آن‌ها، بزرگسالی بهتری را برای‌‌شان رقم بزنیم.

 آموزش سواد مالی و واژگان اقتصادی به کودکان کمک می‌کند، مهارت‌های مالی و رفتارهای اقتصادی عقلایی را یاد بگیرند، آن‌ها را تمرین کنند و در بزرگسالی بیشترین بهره را از آن ببرند. چه بهتر که این آموزش‌ها به صورت غیرمستقیم و البته به زبانی طنز باشد. 

«قصه‌های پول و بازار» کتابی مصور در چهار بخش است که در آن خرچنگی به نام چستر با خواننده همراه می‌شود و او را به سفرهای مختلف می‌برد. چستر به کودکان از مبادلۀ کالابه‌کالا، پول، تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌گوید، دربارۀ بازار آزاد و عرضه و تقاضا توضیح می‌دهد، گردش پول در بازار و چگونگی تبدیل پول به کارت بدهی، کارت اعتباری و چک را تشریح می‌کند، از انواع منابع تولید می‌گوید و در بخش آخر مالیات، انواع آن و دلایل پرداخت مالیات را توضیح می‌دهد. 

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی