دخترک صحاف

رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود؛ جلد 34 از مجموعۀ 40جلدی داستان‌های سواد مالی برای کودکان 10 تا 12ساله

این روزها خیلی می‌بینیم و می‌شویم که با گسترش صنعت و فناوری بعضی مشاغل حذف می‌شوند و کارکنان فعال در آن‌ها بیکار می‌شوند. کودکان هم باید با این نکته آشنا شوند که مشاغل ممکن است در طول زمان از بین بروند یا تغییر کنند. اما مشاغلی همیشه به کارشان ادامه می‌دهند که از یک طرف پاسخگوی نیازها و خواسته‌های مردم باشند، با پیشرفت فناوری خود را رشد دهند و از سوی دیگر با افزایش اعتماد و محبوبیت بین مشتریان، جایگاه خود را به خوبی حفظ کنند. 

یکی از شغل‌هایی که در دهه‌های اخیر دستخوش تغییر شده، صحافی کتاب است. این کار در گذشته با دست انجام می‌شد و فقط به چسب و نخ و دستگاه پرس نیاز داشت. کارگاه‌های جدید اما پر است از ماشین‌هایی که با سرعت و بدون اتلاف وقت، کتاب‌ها را صحافی می‌کنند. 

«دخترک صحاف» داستان دختری به نام آنا است که پدرش کار صحافی را به شکل سنتی انجام می‌دهد؛ اما با اینکه صحاف ماهری است بیشتر مشتری‌ها ترجیح می‌دهند کتاب‌های خود را به کارگاه‌های مدرن صحافی بسپارند تا کارشان سریع‌تر انجام شود. آنا، به جای تفریح و بازی، تمام اوقات فراغتش را در صحافی پدر می‌گذراند و در تلاش است به مشتری‌ها ثابت کند، کتاب‌هایی با کیفیت بهتر از کارگاه پدر او تحویل خواهند گرفت. او که خیلی خوب می‌داند صحافی‌های بزرگ فقط به چسب بسنده می‌کنند و آن‌ها را نمی‌دوزند، سعی می‌کند کار و کاسبی پدرش را زنده نگه دارد. 


هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی