زندگی‌نامۀ جناب پول

از سکه‌های حقیقی تا ارز مجازی؛ جلد 6 از مجموعۀ 6جلدی داستان‌های سواد مالی برای نوجوانان 13 تا 15 سال

در زمان‌های خیلی خیلی قدیم، اصلاً چیزی به اسم پول وجود نداشت؛ همان موقع که مردم به صورت گروهی زندگی می‌کردند، برای غذا شکار می‌کردند، مدام در حال نقل و انتقال بودند و اگر هم به چیزی بیش از ابزارهای‌شان نیاز داشتند، یا خودشان آن را می‌ساختند یا از اعضای گروه‌شان قرض می‌گرفتند. همه چیز که داشت خوب پیش می‌رفت، پس چه شد که مردم به فکر اختراع پول افتادند؟؛ همان چیزی که زندگی همۀ ما به سختی به آن گره خورده است. 

یقیناً پول نقش مهمی در زندگی ایفا کرده و به ما کمک می‌کند میزان مناسبی از ثروت و رفاه را داشته باشیم، از سلامت روان برخوردار باشیم و با خرج عاقلانۀ آن به هدف‌های شخصی و اجتماعی‌مان برسیم. در این میان و در دنیایی که هم سکه‌های طلا و نقره را به خود دیده و هم شکل جدید پول که با کدهای صفر و یک در کامپیوتر ایجاد شده، شاید جواب این پرسش که «پول چیست و از کجا آمده است؟» خالی از لطف نباشد. 

مفهوم پول و درک ماهیت آن موضوعی است که نه فقط برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای بسیاری بزرگسالان هم پیچیده است. «زندگی‌نامۀ جناب پول» اما به زبانی ساده و طنز و البته تصاویری بسیار جذاب، مراحل شکل‌گیری و اختراع پول، این اختراع هوشمندانۀ بشر، را تشریح می‌کند و به تمام اتفاقاتی که در طول تاریخ برای آن افتاده است، می‌پردازد. 

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی