وقت خرید با مامان

حکایت خریدهای مادر و فرزندی

احتمالا منظره بچه‌ای در فروشگاه که موقع خرید، کف یکی از راهروها روی زمین پهن شده و صدای گریه­‌اش تا هفت آسمان بالا می‌­رود و هرچه می‌­بیند، می­‌خواهد، برای همه ما آشنا است. شاید این جور بچه‌­ها درحال حاضر با ترفند گوش­خراش خود به هر چه می‌­خواهند برسند. اما اگر رفتارشان را تغییر ندهند، وقت بزرگسالی، دنیای مالی دمار از روزگارشان در می‌آورد. چون تازه آن موقع است که معنی عبارت «هر خواسته‌­ای هزینه‌­ای دارد» را با گوشت و پوست­شان لمس می­‌کنند.

درک مفهوم نیاز و خواسته و تفاوت آن­‌ها و اینکه نمی‌­توان پول محدود را برای همه اجناس موجود در بازار خرج کرد، از نکاتی است که باید در سنین پایین به بچه­‌ها آموزش دهیم. یعنی همان سال­‌هایی که هنوز زورشان به چرخ دستی فروشگاه نمی‌­رسد و باید داخل آن بنشینند.

کتاب «وقت خرید با مامان»، از مجموعه کتاب­‌های آموزش سواد مالی به کودکان، عادت ناپسند بچه‌­هایی را به تصویر می‌­کشد که موقع خرید، همه چیز می‌­خواهند و به هیچ صراطی مستقیم نیستند. کتاب در کنار این نکته اخلاقی، تفاوت بین نیاز و خواسته را توضیح می‌­دهد و به موضوع اولویت‌­های خرید بر اساس نیازهای افراد می‌­پردازد.

این کتاب توسط آکادمی هوش مالی تهیه و به همت انتشارات قدیانی چاپ و روانه بازار شده است. کتاب «چی لازم دارم، چی می­‌خرم»، از دیگر کتاب‌­های این مجموعه است که به رفتار کودکان هنگام خرید می­‌پردازد.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی