خودم شنل می‌بافم

کتابی برای آشنایی بچه‌ها با فرآیند تولید محصول

خیلی از بچه‌­ها فکر می­‌کنند محصولاتی که در خانه و مغازه و فروشگاه­‌ها می‌­بینند، یک شبه و با یک ورد جادویی، توی قفسه­‌ها چیده شده­‌اند. آن‌­ها چیزی از تولید نمی‌­دانند. اما اگر با این فرایند آشنا شوند و ببینند برای تولید محصولی مثل لباس، چقدر زحمت کشیده شده، احتمالا قدر لباس­‌های خود را بیشتر بدانند و با مراقبت بیشتری از آن‌­ها استفاده کنند. حتی ممکن است حین آشنایی مراحل ساخت و تولید یک محصول، به آن علاقه‌­مند شده و خشت­‌های اولیه آینده کاری­شان را روی همین آشنایی بچینند.

اما وقتی نمی‌­شود دست بچه‌­ها را بگیریم و به خط تولید یک کارخانه یا به روستایی دور ببریم که چند گوسفند تپل با پشم­‌های پر و سفید هم در آن مشغول چرا هستند، بهتر است برای آ‌ن­ها کتابی بخوانیم. کتاب «خودم شنل می‌­بافم»، بچه‌­ها را درست وسط یک دشت سرسبز می‌­برد که در آن چوپانی می‌­خواهد با پشم گوسفندهایش برای خود شنلی ببافد. بچه‌­ها با چوپان همراه می‌­شوند و مراحل تهیه یک شنل را از چیدن پشم گرفته تا بافتن پارچه و دوختن آن، دنبال می­‌کنند.

کتاب «خودم شنل می­‌بافم»، از مجموعه کتاب­‌های آموزش سواد مالی به کودکان، توسط آکادمی هوش مالی تهیه و به همت انتشارات قدیانی چاپ و روانه بازار شده است.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی