مامان من معدنچی است

نور مادر در عمق تاریکی؛ کتاب 18 از مجموعه کتاب‌های 22جلدی آموزش سواد مالی به کودکان 6 تا 9ساله

هر چیزی که زندگی ما را می‌سازد و نیازهای‌مان را برطرف می‌کند، حاصل دسترنج و تلاش بی‌وقفۀ انسان‌های زیادی است که حتی آن‌ها را ندیده‌ایم و نمی‌شناسیم. نیاز به کسب درآمد و تأمین مایحتاج زندگی، ما را به سوی کار و تلاش و برآورده کردن نیازهای یکدیگر سوق می‌دهد و این پیوند جدایی‌ناپذیر است که جامعۀ انسانی و تمدن عظیم بشری را می‌سازد. بنابراین، همۀ کارها و مشاغل، به میزانی که نیازهای ما و جامعه را تأمین می‌کنند، ارزشمند و افتخارآفرین هستند. پدر و مادرها با انتقال این باور به فرزندان خود، آیندۀ بهتری برای آن‌ها و جامعه رقم می‌زنند.

آشنایی با ارزش کار و انواع مشاغل ارزشمند از دوران کودکی، مسیر جامعه را به سمت توسعه هموارتر می‌کند. همچنین اگر کودکان بدانند هر شغل به چه نوع دانش‌ و مهارت‌هایی نیاز دارد و با چه مزیت‌ها و سختی‌هایی همراه است، مسیر شغلی و حرفه‌ای خود را بهتر پیدا می‌کنند و به تدریج به سوی آن گام برمی‌دارند.

کتاب «مامان من معدنچی است» کودکان را با شغل ارزشمند معدن‌کاری، اهمیت کار و سخت‌کوشی آشنا می‌کند. معدنچی‌ها ساعت‌ها زیر آفتاب مستقیم یا در تونلی تاریک در اعماق زمین کار می‌کنند. آن‌ها سختی‌ها و خطرهای زیادی را به جان می‌خرند تا منابع معدنی ارزشمندی را از دل زمین برای جامعه و صنعت استخراج کنند. طی کردن مسیری طولانی برای رسیدن به محل استخراج، دوری از خانواده، کار در فضایی با نور بسیار کم، فعالیت فیزیکی سخت و طاقت‌فرسا، قرار داشتن در معرض خطر انفجار یا ریزش تونل و خطرهای دیگر، از جمله سختی‌های این کار است.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی