جام جهانی قصه‌ها

جام جهانی قصه‌ها

فرصتی برای بازخوانی داستان‌های سواد مالی

هم‌زمان با بیشتر شدن تب و تاب جام جهانی فوتبال، مسابقۀ ادبی‌هنری «جام جهانی قصه‌ها» با هدف آشنایی بیشتر کودکان با داستان‌های سواد مالی برگزار می‌‌شود.

داستان‌‌ها تخیل کودکان را به پرواز درمی‌آورند، شناخت‌شان را از مسائل جدید افزایش می‌دهند و به کسب تجربۀ آن‌ها کمک می‌کنند. کودکان هنگام شنیدن داستان‌ها با احساس‌ها، اندیشه‌ها، باورها و ارزش‌های جدید آشنا می‌شوند که دنیایی نوین پیش روی‌شان می‌گستراند و سرگرم‌شان می‌کند. کودکان با شخصیت‌های داستان همراه می‌شوند و خود را جای آن‌ها می‌گذارند. این‌گونه، علاوه بر لذت بردن از ماجراها، خودناآگاه مفاهیم جدید را می‌آموزند. از سوی دیگر، کودکان به دنبال زمینه‌ها و فرصت‌هایی برای بروز آموخته‌ها و مجسم کردن توانمندی‌های‌شان هستند. «جام جهانی قصه‌ها» این دو را به هم پیوند می‌زند.

در این مجموعه مسابقه‌ها، کودکان هر بار یکی از داستان‌های سواد مالی را می‌خوانند. با ویدئوهای آموزشی، مفاهیم سواد مالی و تکنیک‌های کوتاه هنری را یاد می‌گیرند. آثار خود را در قالب یکی از شاخه‌های هنری مانند قصه‌گویی، عکاسی، نقاشی و کاردستی می‌فرستند. هیأت داوران با بررسی آثار ارسالی، برگزیدگان را معرفی می‌کند و در رویدادی حضوری از برترین‌ها تقدیر می‌کند.

هیأت داوران جام جهانی قصه‌ها از این افراد تشکیل شده است: دکتر کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی؛ حامد زحمتکش، کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون؛ فاطمه امینی، مجری و بازیگر تئاتر و تلویزیون، مجری برنامۀ «ململ» و بازیگر نقش گلی؛ علی فروتن و حمید گلی، بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون و بازیگران برنامه‌های کودک «فیتیله»؛ مامک یحیی‌پور، نقاش، عکاس و مدیر گروه هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ مهیار مجیب، بازیگر و کارگردان، صداپیشه و مجری برنامۀ «رنگین‌کمان»؛ فاطمه خدابنده‌لو، بازیگر و کارگردان تئاتر، قصه‌گو و مدرس نمایش خلاق.

جام جهانی قصه‌ها در رشته‌های هنری زیر اجرا می‌شود: