مسابقۀ نقاشی از کتاب «شهر طلا»

مسابقۀ نقاشی از کتاب «شهر طلا»

جام جهانی قصه‌ها

به گزارش روابط عمومی آکادمی هوش مالی، مسابقۀ نقاشی از کتاب «شهر طلا» مردادماه امسال برای کودکان هفت تا دوازده سال برگزار شد. هیأت داوران این مسابقه، دکتر کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی، حامد زحمتکش، کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون، فاطمه امینی، مجری و بازیگر تئاتر و تلویزیون و مجری برنامۀ ململ و بازیگر نقش گلی و علی فروتن و حمید گلی بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون و بازیگران برنامه‌های کودک فیتیله و... بودند. 

حامد زحمتکش، عضو هیأت داوران این مسابقه، ضمن اعلام این خبر گفت: کتاب «شهر طلا»، یکی از کتاب‌های مجموعه داستان‌های سواد مالی برای کودکان است که توسط آکادمی هوش مالی تهیه و به همت انتشارات قدیانی منتشر شده است. کتاب‌هایی که 52 جلد از آن‌ها تاکنون انتشار یافته و امسال نیز نزدیک به 10 جلد دیگر از آن‌ها منتشر می‌شود. همچنین کتاب صوتی 40 عنوان از این کتاب‌ها به همت آکادمی تهیه شده و در فیدیبو قابل دسترسی است که آزاده مؤیدی‌فرد، مهیار مجیب، تسلا کمالی، زهرا خوش‌نظر، سحر آقاسی، حامد زحمتکش، مهرداد مصلحی گویندگان کتاب صوتی «شهر طلا» بوده‌اند.

وی افزود: این کتاب، ماجرای کودکی را روایت می‌کند که به خاطر شغل پدرش، همراه خانواده‌اش، به حومۀ یک شهر کوچک و دورافتاده رفته است؛ او که حوصله‌اش از یک جا نشستن سر می‌رود، شروع به ایده دادن و انجام کارهای جذاب می‌کند تا جای بهتری برای زندگی درست کند. قهرمان داستان با کارهایش نشان می‌دهد ویژگی‌های مهم یک کارآفرین را دارد؛ ویژگی‌هایی که همۀ کودکان می‌توانند از آن برخوردار باشند.

عضو هیأت داوران مسابقۀ نقاشی تأکید کرد: سواد مالی، وقتی به صورت اثرگذار و از کودکی آموزش داده شود، بر روح و جان کودکان اثر می‌گذارد و آن‌ها را برای آینده‌ای روشن آماده می‌کند. سواد مالی مهارت‌ها، نگرش‌ها و دانش‌های مرتبط با خرج و پس‌انداز، اعتبار و بدهی، کار و درآمد، سرمایه‌گذاری، ریسک و بیمه و تصمیم‌گیری مالی است و هدف آن رسیدن به یک زندگی همراه با رفاه و امنیت مالی است. 

او گفت: رویداد قصه‌گویی از کتاب شهر طلا و کارگاه نقاشی نیز به همین مناسبت با حضور فاطمه خدابنده‌لو، بازیگر و کارگردان تئاتر، قصه‌گو و مدرس نمایش خلاق و حضور تعداد زیادی از کودکان در مجموعۀ «کتاب‌مان» برگزار شد.

زحمتکش افزود: مسابقۀ نقاشی از کتاب شهر طلا، سومین قسمت از «جام جهانی قصه‌ها»، مجموعه مسابقه‌های ادبی‌هنری است که هر ماه، با تمرکز بر یکی از داستان‌های سواد مالی آکادمی هوش مالی، برای کودکان 7 تا 12 سال برگزار می‌شود و در شاخه‌هایی چون عکاسی، هنرهای تجسمی، نمایش، خاطره‌نویسی و فیلم‌سازی از آن‌ها می‌خواهد آموخته‌های خود را در قالب هنری ارائه کنند.

این کارگردان تئاتر و تلویزیون گفت: کودکان برای شرکت در این مسابقه کتاب شهر طلا را خواندند یا به کتاب صوتی آن گوش کردند و سپس یک نقاشی به انتخاب و سلیقۀ خود از آن کشیدند و عکس آن را در صفحۀ اینستاگرام خود بارگذاری یا برای صفحۀ کودک و نوجوان آکادمی ارسال کردند. مهم‌ترین معیارهای داوران برای انتخاب برگزیدگان، درک شرکت‌کنندگان از نکته‌های سواد مالی داستان شهر طلا، استفاده از رنگ و خلاقیات بود و رونیا خلج خمسه‌فر، در گروه سنی 6 تا 8 سال، ستاره اسدی زهرایی، در گروه سنی 9 تا 11 سال و بردیا زمانی، در گروه سنی 12 تا 15 سال به عنوان برترین نفرات در سومین مسابقه جام‌جهانی قصه‌ها انتخاب شدند.

در ادامه گزارش تصویری مسابقۀ نقاشی را تماشا کنید.