راهکارهایی برای ایجاد درآمد غیرفعال

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس - 1401/04/25

276 3 دقیقه

این روزها تلاش برای کسب درآمد دیگر تنها در عرق جبین و کدّ یمین خلاصه نمی‌شود و می‌شود پا روی پا انداخت، روی کاناپه لم داد و پول درآورد. چنین امکانی، با تغییر سبک زندگی مردم و تحول فضای کسب‌وکارها دور از دسترس نیست. این رؤیای بشر با ایجاد «درآمد غیرفعال» به تحقق پیوسته و شما حتی در ساعاتی که در خواب ناز هستید هم می‌توانید درآمد کسب کنید. درآمد غیرفعال یعنی ایجاد جریان درآمدی پیوسته و همیشگی، با انجام یک بار کار و بدون نیاز به فعالیت و صرف وقت بیشتر. برخی از این ایده‌ها در ادامه معرفی شده‌اند.

1. نگارش و چاپ کتاب

اگر فکر می‌کنید مکتوب کردن افکار و اندیشه‌های‌تان مخاطبانی خواهد داشت، لحظه‌ای درنگ نکنید! با نگارش و چاپ کتاب، به ازای هر تجدید چاپ، درآمدی پیوسته خواهید داشت. 

2. کسب درآمد از تولید ویدئو

با توجه به علاقه و مهارت خود، با ایجاد کانال آپارات و تولید ویدئوهای کاربردی و مفید، جذب مخاطب می‌کنید و به ازای هر بازدید، مبلغی می‌گیرید. شاید شروعش سخت باشد، اما درآمد خوبی دارد! 

3. طراحی بازی 

اگر استعدادی در زمینۀ نرم‎‌افزار دارید، طراحی و تولید بازی‌ تعاملی و به چالش کشیدن اعضای خانواده و جمع‌های دوستانه، درآمدی به ازای هربار نصبِ همیشگی برای‌تان ایجاد می‌کند. 

4. کسب درآمد از عکاسی

این گزینه هم فال است و هم تماشا. اگر علاقه‌ای به عکاسی دارید، پس از تفریح و گشت‌‌وگذار، عکس‌های خوب‌تان را در وب‌سایت‌های مختلف فروش حق امتیاز عکس، مانندAlarmy بارگذاری کنید و برای فروش بگذارید. 

5. ساخت اپ موبایل

فرقی ندارد خودتان دانش تخصصی برنامه‌نویسی دارید یا خیر. به تنهایی یا با کمک برنامه‌نویس، برنامه‌ای کاربردی برای گوشی همراه طراحی کنید و آن را توسعه دهید.

این مطلب را در هفته‌نامۀ اطلاعات بورس بخوانید.

هشتگ‌های مرتبط


مطالب پیشنهادی