قصه‌های پولی در سرزمین خرگوشی

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس - 1402/07/29

17 3 دقیقه

سواد مالی مجموعه‌ای از دانش‌ها، مهارت‌ها، گرایش‌ها و رفتارهای مالی است که از یک سو به افراد کمک می‌کند سررشتۀ امور مالی‌شان را در دست بگیرند و از سوی دیگر، رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه را به دنبال دارد. سواد مالی در شش سرفصل خرج و پس‌انداز، اعتبار و بدهی، کاریابی و درآمد، سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک و بیمه و تصمیم‌گیری مالی به افراد می‌آموزد چگونه امور مالی‌شان را به درستی مدیریت کنند، آرامش و آسایش زندگی را تجربه کرده و امنیت و آزادی مالی را برای خود فراهم کنند.

کارشناسان این حوزه همواره بر آموزش مفاهیم سواد مالی به تمام اقشار جامعه تأکید کرده‌اند؛ اما عموماً بر این باورند که شروع این آموزش‌ها از سنین کم و در کودکی اهمیت بسیاری دارد. آشنایی کودکان با مفاهیم سواد مالی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر رشد شخصیت آن‌ها می‌گذارد. کودکان هر چه زودتر با پول، ارزش آن، پس‌انداز، تفاوت نیاز و خواسته و سرمایه‌گذاری آشنا شوند، در آینده مدیران مالی بهتری برای خود و خانواده‌شان خواهند بود.

انتشارات مهرسا با هدف آشنایی کودکان با موضوعات پولی و مالی، مجموعۀ چهارجلدی «قصه‌های پولی بانی‌مانی» با عنوان‌های «به دست بیار!»، «خرجش کن!»، «پس‌اندازش کن!» و «قسمتش کن!» را منتشر کرده است. این مجموعه داستان‌ها به زبانی ساده و با محوریت شخصیت‌های دوست‌داشتنی، کودکان پنج تا هفت‌ساله را با مفاهیم پول‌توجیبی، کمیابی پول و ضرورت انتخاب، بودجه‌بندی، بخشش و کمک به دیگران، راه‌های کسب درآمد، اهمیت کسب مهارت، هدفمندی، پس‌انداز، هدف پس‌اندازی و برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف، از مفاهیم صدوبیست‌وهفت‌گانۀ سواد مالی، آشنا می‌کند. به طور کلی، کسب درآمد و سه سرفصل آن، یعنی خرج، پس‌انداز و بخشش، محور این مجموعۀ چهارجلدی است. والدین و مربیان با استفاده از این مجموعه، در خانه و مدرسه کودکان را در مسیر یادگیری این مفاهیم سواد مالی می‌کنند.

این مطلب را در هفته‌نامۀ اطلاعات بورس بخوانید.

هشتگ‌های مرتبط


سایر عناوین

آداب بازپرداخت قرض بر اساس آموزه‌های اسلامی

آداب بازپرداخت قرض بر اساس آموزه‌های اسلامی

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس

24 3 دقیقه 1401/09/19
ابعاد مختلف معاملات غرری

ابعاد مختلف معاملات غرری

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس

285 3 دقیقه 1399/09/08

مطالب پیشنهادی