سواد مالی برای خانمها؛ قیمتگذاری
سخنان دکتر کمیل رودی در برنامۀ تلویزیونی «عصر شیرین»؛ شبکۀ افق؛ فصل دوم؛ قسمت بیستوسوم
برای اینکه بدانیم کسبوکارمان موفق بوده یا نه، باید به تابلوی امتیازاتی توجه کنیم که میزان درآمد ما را نشان میدهد. درآمد شاخصی است که به ما کمک میکند عملکرد کسبوکار را ارزیابی کنیم؛ اما هدف ما در این فرایند، اعطای ارزش پیشنهادی به مشتری است و درآمد صرفاً یک شاخص است. اگر از نتایج تابلوی امتیازات راضی نباشیم، باید نقشۀ کسبوکار را تغییر دهیم تا به درآمد مدنظرمان برسیم. در این مسیر، قیمتگذاری مناسب روی محصولات بسیار مهم است. سادهترین فرمول قیمتگذاری از نظر بیشتر کسبوکارها، اضافه کردن سود به هزینههای تولید محصول است. اما آیا دانستن همین فرمول ساده میتواند به موفقیت کسبوکارمان کمک کند؟
در این قسمت از برنامۀ عصر شیرین، دربارۀ موضوع قیمتگذاری محصولات صحبت کردیم. شما چه تجربهای دربارۀ اندازهگیری میزان موفقیت کسبوکارتان دارید؟
هشتگهای مرتبط
مطالب پیشنهادی
-
سواد مالی خانمها؛ افزایش درآمد یا کاهش هزینه؟
سخنان دکتر کمیل رودی در برنامۀ تلویزیونی «عصر شیرین»؛ شبکۀ افق؛ فصل اول؛ قسمت چهارم
-
توانمندسازی زنان و جوانان، محور آموزش سواد مالی در امارات
شیلا ممبوگا، مشاور و کارشناس سواد مالی، در مصاحبۀ اختصاصی با آکادمی هوش مالی
نظر خود را بنویسید