پرواز بر فراز بورس

تجربۀ سرمایه‌گذاری در بورس با تالار مجازی

بورس برای بسیاری افراد تابلویی بزرگ و پر از اعداد قرمز است که عده‌ای نگران و پر از استرس روبه‌روی آن ایستاده‌اند و برای بعضی دیگر مجموعه نمودارهایی است که مدام بالا و پایین می‌شوند و در این افت‌و‌خیزها، خیلی‌ها را به پول و ثروت می‌رسانند و خیلی‌ها را به وادی بدبختی می‌کشانند؛ درست مانند یک بازی شانسی. به خاطر همین نگاه است که بسیاری افراد، به‌ویژه آن‌هایی که خود را بدشانس می‌دانند عطای سرمایه‌گذاری در بورس را به لقایش می‌بخشند.

ورود به دنیای بورس بدون دانش و آگاهی می‌تواند از این هم ترسناک‌تر باشد. ضررهایی هنگفت که قابلیت جبران ندارند. اما بورس سازو‌کاری است برای تخصیص منابع و سرمایه‌های مردم به بهترین و سودآورترین کسب‌وکارها. سازوکار مؤثری که نتیجه آن، توسعه صنایع و اقتصاد کشور و کسب سود برای مردم است. بورس و بازار سرمایه فراز و فرودهای بسیاری دارد. اما فراز و فرودهایی نه از سر شانس و اتفاق، بلکه ناشی از رخدادهای واقعی گوناگون. این متخصصان مالی هستند که با کسب اطلاعات گوناگون و تجزیه و تحلیل آن، سرمایه‌ها را به بهترین کسب‌و‌کارها هدایت می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در بورس، نیازمند طی دوره‌های گوناگونی است تا افراد، دانش لازم را کسب نمایند. اما کسب مهارت در این بازار پر سود و زیان لزوماً از سرمایه‌گذاری در بورس نمی‌گذرد.

به همین خاطر است که این تالار مجازی، در حکم دوره‌های خلبانی است. در این تالار علاقمندان سرمایه‌گذاری در بورس می‌توانند به صورت مجازی، اما با اعداد و ارقام واقعی به خرید و فروش سهام بپردازند و آموخته‌های خود را در عمل پیاده کنند.

قیمت‌ها، شاخص‌ها و سایر اطلاعات در تالار مجازی منطبق بر شرایط واقعی بازار است، به‌طوری‌که گویی کاربر واقعاً در حال سرمایه‌گذاری در بورس است. کاربر پس از ثبت‌نام اقدام به خرید و فروش سهام در تابلوی اصلی بورس می‌کند و می‌تواند عملکرد خود در خرید و فروش و تحلیل بازار را با دیگر کاربران سامانه مقایسه و از این طریق مهارت‌های لازم را برای بازار واقعی بورس کسب کند.

افراد بعد از این آموزش‌ و تمرین عملی می‌توانند بدون ترس وارد دنیای بورس شوند. ورود به این تالار مجازی در واقع برداشتن اولین قدم برای طی مسیر موفقیت در بازار سرمایه است. تالار مجازی بورس ایران توسط شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس وابسته به سازمان بورس و اوراق ‌بهادار راه‌اندازی شده است.

http://training.irvex.ir

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی