بنکارو؛ اپلیکیشنی برای آموزش پس‌انداز و بودجه‌بندی به کودکان

آموزش سواد مالی با ابزارهای نوآورانه

ابزارهای نوآورانه‌ای چون اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌ها می‌توانند نقش مهمی در آموزش سواد مالی به کودکان ایفا کنند. بنکارو، بانک مجازی کودکان، یکی از این اپلیکیشن‌ها است که به والدین و معلمان کمک می‌کند در محیطی امن، به کودکان 5 تا 14ساله سواد مالی بیاموزند. این اپلیکیشن رایگان است و امکان بودجه‌بندی، پس‌انداز  برای رسیدن به اهداف و خرج مسئولانه را فراهم می‌آورد. بنکارو در دو نسخۀ اپلیکیشن و وب‌سایت برای معلمان و والدین در دسترس است.

بنکارو حاصل نیاز یک پسر به اپلیکیشنی برای مدیریت پول‌توجیبی‌ها و طراحی آن توسط پدر اوست. دنی، پسربچه‌ای یازده‌ساله، در سال 2011 در جست‌وجوی اپلیکیشن مدیریت مالی برای کودکان بود؛ اما ابزار مناسبی پیدا نکرد. پدر دنی این ایده را عملی کرد. این ایدۀ خوب مورد توجه قرار گرفت و در حال حاضر، هزاران خانواده و معلم و مدرسه در بیش از 100 کشور دنیا از این ابزار استفاده می‌کنند. بنکارو ارتباط والدین و فرزندان را بهبود می‌دهد و فرصتی برای کودکان فراهم می‌آورد تا با کمک والدین، امور مالی خود را مدیریت کرده و حساب و کتاب پول خود را نگه دارند. با ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در بنکارو، ‌معلمان و والدین می‌توانند حسابی نیز برای کودکان خود ایجاد کرده و آن را مدیریت کنند. با اینکه بنکارو بانک مجازی است و هیچ پول واقعی در آن نگهداری یا مدیریت نمی‌شود، امنیت اطلاعات واردشده را تضمین می‌کند.

در فرایند ایجاد حساب کاربری کودکان، دو نوع تنظیمات «اجباری» و «اختیاری» برای والدین وجود دارد. در تنظیمات اجباری، والدین باید واحد پولی (دلار، یورو و...)، مبلغ اولیۀ مانده حساب، قابلیت افزایش پول توسط کودک و امکان منفی شدن مانده حساب را تعیین کنند. در تنظیمات اختیاری، می‌توانند مبلغ پول‌توجیبی و زمان واریز آن به حساب کودکان (هفتگی، دو هفته یک بار یا ماهانه)، جایزۀ پس‌انداز، نرخ بهره و موارد اعمال آن (روی مانده حساب، پس‌انداز، هر دو یا هیچ کدام) را تعیین کنند.

کودکان به طور مستقل قادر به ایجاد حساب کاربری نیستند و حتی برای ورود به حساب خود، با نام کاربری و کلمۀ عبور تعریف‌شدۀ والدین، مجدداً نیاز به اجازه و تأیید آن‌ها خواهند داشت. کودکان با کمک بنکارو پول‌توجیبی و فعالیت‌های روزمرۀ دیگر، مانند تنظیم اهداف پس‌انداز هفتگی یا پرداخت حق اشتراک را مدیریت کرده و مانده حساب خود را بررسی می‌کنند.

آن‌ها تشویق می‌شوند برای خود اهداف پس‌انداز تعریف کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنند. با دستیابی به اهداف پس‌انداز، دانش‌آموزان می‌توانند موفقیت خود را با هم‌سن و سالان‌شان به اشتراک بگذارند و مدال دریافت کنند.

والدین می‌توانند مبلغی را به عنوان جایزۀ پس‌انداز به کودک خود بدهند. برای مثال، در صورتی که کودک 1 دلار پس‌انداز کرد، آن‌ها 50 سنت به او پرداخت می‌کنند. این گزینه در اپلیکیشن در نظر گرفته شده و دسترسی به آن از طریق تنظیمات حساب کودکان امکان‌پذیر است.

در حال حاضر، چهار نسخه از بنکارو موجود است:

  • بنکارو آنلاین: خدمات آنلاین رایگان در قالب وب
  • بنکارو: اپلیکیشن موبایل، ارائۀ قابلیت همگام‌سازی در دستگاه‌های مختلف و برخی قابلیت‌های آفلاین
  • بنکارو پلاس: ارائۀ خدمات بیشتری مانند مدیریت حساب‌های جداگانۀ کودکان برای حساب جاری، پس‌انداز و خیریه و قابلیت انتقال پول میان حساب‌های مجازی اعضای خانواده
  • بنکارو برای مدارس: نسخۀ ویژۀ معلمان برای استفاده از بنکارو در کلاس درس هم‌زمان با تدریس سواد مالی. این نسخه شامل پورتال آنلاین معلمان و اپلیکیشن دانش‌آموزان است و معلمان، حساب کاربری دانش‌آموزان را تعریف می‌کنند. 

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی