معمار عمارت

دفتر حساب مدیران مالی خانواده

معلوم است که نمی‌شود گفت همیشه و همه جا، اما در بیشتر خانه‌های این مردم، زن‌ها مدیر مالی‌اند؛ حساب و کتاب، دست آن‌ها؛ آینده‌نگری و غصه روز مبادا را خوردن شیوه آن‌ها؛ و تدبیر دخل و خرج و رساندن پول به آخر ماه و سال، هنر آن‌هاست. آن‌هایی که جدای همه این‌ها، با ایفای نقش اجتماعی، درآمد نیز می‌آفرینند و بر رونق عمارت می‌افزایند.

همین است که ایرانی‌جماعت می‌گوید در هر خانواده‌ای پولی روی پول گذاشته شده و خانه و مال و منالی، سر و شکلی گرفته، فلانی زن زندگی است. مردان نیز دست به رنج می‌اندازند و پیشانی از تلاش، تر می‌کنند؛ خود را به تنور آتشین شرایط اقتصادی می‌زنند تا از عرق جبین و کد یمین، سفره عمارت با نان پاک تزئین شود؛ در طوفان بحران‌های اقتصادی، دل به دریا می‌زنند تا جزر و مدها، آب را در دل اهل عمارت نلرزاند.

اسم‌شان را معماران عمارت بگذاریم یا هر چیز دیگر، وصفش تفاوتی نمی‌کند. وضع کار و بار و کشور و دنیا هر طور که باشد، آن‌ها دل‌شان می‌خواهد کاری کنند کیفیت زندگی خانواده بالاتر برود تا اهل عمارت، امنیت و آزادی مالی داشته باشند. 

این کتاب، عرض ادب و ادای دِینی است به همه مردمان سرزمین‌مان ایران؛ همه آنانی که در کنار نقش‌های متعدد در جامعه، کار و زندگی، بارِ سنگینِ وضعیتِ اقتصادیِ خانواده را بر دوش کشیده‌اند؛ تا با آگاهی از دانش‌ها و مهارت‌ها و باورهای سواد مالی، در مدیریت مالی خانواده، بیش از پیش بدرخشند. تا با بهره‌گیری از این دانش، فرزندانی تربیت کنند که توانمندتر از ما و نسل ما در تدبیر امور مالی باشند.

سواد مالی، 6 سرفصل و 127 مفهوم دارد. بخش اول کتاب، به زبانی ساده، همه این مفاهیم را برای شما به تصویر کشیده است تا نگاهی کلی به همه ابعاد آن داشته باشید. صد البته، بیان دقیق‌تر و کامل‌تر و در کتاب‌ها و منابع آموزشی آکادمی هوش مالی آمده است. 

پس گوشه دنجی برای خودتان دست و پا کنید. کمی از حس و حال کارهای روزانه و زندگی روزمره بیرون بیایید و بخش اول را کامل بخوانید. شاید خواندن این چند صفحه ساعتی طول نکشد؛ اما ممکن است نگاه‌ها و رفتارهای مالی شما را برای یک عمر به چالش بکشد؛ آن‌گاه بخواهید تغییر و تحولی در آن ایجاد کنید. 

بخش دوم کتاب ابزارهایی است برای تمرین تغییر؛ جایی است برای اقدام. اگر مطالبی که خواندید را مفید یافتید و خواستید به کار بگیرید، جدول‌های این بخش، همراه روزهای بعدی‌تان خواهد بود. 

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

نظرات

  • کژال امینی پاسخ 1 اردیبهشت 1400 در ساعت 08:09

    با سلام.متاسفانه این کتاب اصلا موجود نیست میشه لطفا راهنمایی کنید که از کجا میشه اینترنتی تهیه کرد کتابو؟ ممنون میشم

  • گیتا صدیقی پاسخ 11 اردیبهشت 1400 در ساعت 12:32

    لطفا کتاب رو در دیجی کالا موجود کنید

  • مجید پاسخ 6 فروردین 1401 در ساعت 01:22

    نه توی دیجی کالا موجوده، نه توی سایت قدیانی... از کجا پیدایش کنیم؟

    • ادمین 16 فروردین 1401 در ساعت 08:08

      سلام خدمت شما. لطفاً به همکاران‌مون در اینستاگرام پیام بدید و کتاب رو از آکادمی تهیه کنید.

  • سیده زینب حسینی پاسخ 23 اردیبهشت 1401 در ساعت 08:05

    سلام اوقات به کام این کتاب در نمایشگاه کتاب امسال ارائه نشده؟

مطالب پیشنهادی