تصمیم‌های مالی دختران باهوش

معرفی کتاب همه چیز دربارۀ پول

سواد مالی مجموعه‌ای از دانش‌ها، مهارت‌ها، گرایش‌ها و رفتارهای مالی است که از یک سو به افراد کمک می‌کند سررشتۀ امور مالی‌شان را در دست بگیرند و از سوی دیگر، رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه را به دنبال دارد. سواد مالی در شش سرفصل خرج و پس‌انداز، اعتبار و بدهی، کاریابی و درآمد، سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک و بیمه و تصمیم‌گیری مالی به افراد می‌آموزد چگونه امور مالی‌شان را به درستی مدیریت کنند، آرامش و آسایش زندگی را تجربه کرده و امنیت و آزادی مالی را برای خود فراهم کنند.

انتشارات مهرسا با هدف آشنایی دختران نوجوان با سرفصل‌های سواد مالی، کتابی با عنوان «همه چیز دربارۀ پول؛ چطوری پول پارو کنم، پس‌انداز کنم و خرج کنم» را منتشر کرده که توسط تیم علمی آکادمی هوش مالی بررسی و مورد تأیید قرار گرفته است؛ کتابی شیرین و جذاب که جزء سرفصل‌های آموزشی آکادمی قرار دارد و خواندن آن به همۀ دختران 12 تا 15 سال توصیه می‌شود.

کارشناسان این حوزه همواره بر آموزش مفاهیم سواد مالی به تمام اقشار جامعه تأکید کرده‌اند؛ اما عموماً بر این باورند که شروع این آموزش‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و تبدیل شدن زنان جامعه به مدیران مالی مهم است. کودکان هر چه زودتر با پول، ارزش آن، پس‌انداز، تفاوت نیاز و خواسته و سرمایه‌گذاری آشنا شوند، در آینده مدیران مالی بهتری برای خود و خانواده‌های‌شان خواهند بود. آموزش سواد مالی به زنان اما از این جهت حائز اهمیت است که آن‌ها ستون‌های جامعه‌اند و زنانی که باسواد مالی باشد، این دانش را به فرزندان‌شان نیز منتقل خواهند کرد. در عین حال، پژوهش‌های جهانی نشان می‌دهد که زنان عمر طولانی‌تری نسبت به مردان و البته دستمزد کمتری دارند. در نتیجه، هدف قرار دادن این دو گروه مهم، جامعه‌ای با افراد باسواد مالی به دنبال خواهد داشت که توان مواجهه با مسائل و بحران‌های مالی را دارد.

انتشارات مهرسا با هدف آشنایی دختران نوجوان با سرفصل‌های سواد مالی، کتابی با عنوان «همه چیز دربارۀ پول؛ چطوری پول پارو کنم، پس‌انداز کنم و خرج کنم» را منتشر کرده که توسط تیم علمی آکادمی هوش مالی بررسی و مورد تأیید قرار گرفته است؛ کتابی شیرین و جذاب که جزء سرفصل‌های آموزشی آکادمی قرار دارد و خواندن آن به همۀ دختران 12 تا 15 سال توصیه می‌شود.

چه خوب است اگر دختران در همان ابتدای مسیر بزرگ شدن، یاد بگیرند علایق‌شان را دنبال کنند، برای خریدن اهداف پس‌اندازی‌شان استقلال مالی داشته باشند و حتی کسب‌وکار خودشان را راه بیندازند. آن‌ها می‌توانند با مجهز شدن به ابزار سواد مالی، راه رسیدن به هدف‌ها را هموارتر از همیشه کنند.

این کتاب شامل شش فصل است که دختران نوجوان 12 تا 15ساله را با مفاهیم مهمی از جمله خرید هوشمندانه، کار، راه‌های کسب درآمد، ترفندهای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بودجه‌بندی آشنا می‌کند. فصل اول به موضوع پول و اهمیت آن، پول‌توجیبی، احساسات نسبت به پول و روش‌های مذاکره برای افزایش پول‎توجیبی می‌پردازد.

در فصل دوم، دختران نوجوان با کار، روش‌های پول درآوردن، بازاریابی محصول و شغل‌های مناسب روحیات‌شان آشنا می‌شوند. فصل سوم، دنیای شگفت‌انگیز خرید را برای آن‌ها ترسیم می‌کند و خرید خوب و بد را توضیح می‌دهد. مطالعۀ این فصل به آن‌ها کمک می‌کند با روش‌های خرید هوشمندانه و حتی راهکارهای نخریدن آشنا شوند.

فصل چهارم مربوط به حساب و کتاب است، با آموزش بودجه‌بندی شروع می‌شود و به عادت پس‌انداز و سرمایه‌گذاری ختم می‌شود. دختران نوجوان یاد می‌گیرند چطور هدف پس‌اندازی تعیین کنند. آن‌ها همچنین با روش‌های سرمایه‌گذاری از جمله، سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و ارزهای دیجیتال آشنا می‌شوند و می‌آموزند که چطور پول، پول می‌آورد.

فصل پنچم به موضوع تعریف متفاوت واژۀ «پول‌دار» از نگاه افراد مختلف می‌پردازد. و در فصل ششم، دختران با 101 ایدۀ خلاقانه برای درآمدزایی آشنا می‌شوند. در پایان هر فصل نیز آزمون‌های مالی ارائه شده تا آن‌ها با کسب شناخت کافی از خود، قدم در مسیرهای مالی بگذارند.

نویسندۀ این کتاب، خانم نانسی هولیوک، از نویسندگان مجلۀ مشهور نیویورکر است و جایزه‌های بسیاری را برای نوشتن این کتاب و کتاب‌های دیگرش دریافت کرده است.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی