اثربخشی آموزش با کمک موسیقی و تصویر

مطلبی که در کودکی آموخته شود، هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

وقتی دربارۀ آموزش به کودکان صحبت می‌شود، آموزش‌هایی نظیر نقاشی و مهارت‌های اولیۀ زندگی به ذهن خطور می‌کند. کمتر کسی فکر می‌کند که بتوان مفاهیم سواد مالی را به کودکان یاد داد؛ مفاهیمی که می‌تواند زندگی آن‌ها را متحول کند.

یادگیری در کودکی سریع‌تر صورت می‌گیرد و اثر آن عمیق‌تر است. کودکان با موسیقی، رنگ و قصه زود عجین می‌شوند و با کمک این ابزار می‌توان به آن‌ها آموزش داد. بعضی از بچه‌ها با صدا ارتباط برقرار می‌کنند و بعضی دیگر با تصویر؛ بنابراین برای آموزش‌ آن‌ها خوب است از دو محمل استفاده کرد: کتاب‌های صوتی و کتاب‌های تصویری. در این شیوه بچه‌ها می‌توانند کتاب چاپی را ورق بزنند و به کتاب‌های صوتی نیز گوش دهند. 

سواد مالی را نیز می‌توان با کمک موسیقی و تصاویر زیبا آموزش داد تا اثربخش‌تر باشد. مطلبی که در کودکی آموخته شود، هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. بسیاری از ما اگر در کودکی با این مفاهیم آشنا می‌شدیم، در بزرگ‌سالی تصمیم‌های مالی متفاوتی می‌گرفتیم.

نازنین مهیمنی، مهمان ویژه مراسم شب قصه‌ها، رونمایی از کتاب‌های صوتی داستان‌های سواد مالی بود. ویدئوی صحبت‌های او در این برنامه و ویدئوی گفت‌وگوی آکادمی با ایشان را می‌توانید در ادامه تماشا کنید.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی