اصحاب رسانه، میهمان آکادمی هوش مالی

اصحاب رسانه، میهمان آکادمی هوش مالی

آشنایی مدیران مسئول، سردبیران و خبرنگاران برخی از رسانه‌های مهم کشور با سواد مالی و فعالیت‌های آکادمی

آکادمی هوش مالی میزبان اهالی رسانه بود تا مدیران مسئول، سردبیران و خبرنگاران این حوزه با آکادمی و فعالیت‌های حوزه سواد مالی آشنا شوند. در این جلسه که 26ام آذرماه 1398 در تالار فی برگزار شد، جمعی از نمایندگان رسانه‌های معتبر کشور حضور داشتند تا از پاسخ تجربه جهانی به بحران‌های اقتصادی مردم که همان سواد مالی است مطلع شوند.

در ابتدای این نشست، دکتر کمیل رودی مدیر آکادمی هوش مالی گفت: نهضت سوادآموزی مالی در کشورهای دنیا، تجربه و قدمت 150 ساله دارد. آمریکا این حوزه را با تمرکز بر زنان و کودکان شروع کرد و تخصصی و بلند مدت بودن از جمله ویژگی‌های آموزش این نوع سواد است. وی در ادامه دلایل رو آوردن اروپا به آموزش سواد مالی را پیر شدن جمعیت و اصلاح طرح‌های بازنشستگی، بدهی خانوار، افزایش پیچیدگی بازار مالی، محرومیت مالی (میزان دسترسی مردم به ابزارها و محصولات مالی) و کم سوادی مالی دانست.

و در پایان، جمعی از اهالی رسانه نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کردند که عمدتا مبتنی بود بر گسترش و عمومی‌ شدن سواد مالی با استفاده از بسترهایی همچون کافه بازار، استفاده از رسانه‌هایی همچون صدا و سیما و حتی سینما در جهت ترویج و آموزش این موضوع و اختصاص این سواد در دانشگاه‌ها و مدارس.