کتابی که کودکان را با انجام معامله و هنر مذاکره آشنا می‌کند

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس - 1401/08/21

11 3 دقیقه

بسیاری از کودکان تصور می‌کنند به دست آوردن پول، آسان و بدون زحمت است و برای این کار فقط کافی است به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند. آن‌ها درکی از اینکه پول از کجا می‌آید، ندارند. بنابراین در فرایند آموزش‌های مالی، آشنا کردن کودکان با ارزش کار و پول، تعیین هدف، مشخص کردن گام‌ها و سپس انجام اقدامات مورد نیاز برای رسیدن به آن، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آلکسیس اونیل نویسندۀ کتاب «بازار کهنه‌فروش‌ها»، بیست و دومین جلد از مجموعۀ 27جلدی داستان‌های سواد مالی است که در آکادمی هوش مالی تهیه و به همت انتشارات قدیانی منتشر شده است.  او در مصاحبۀ اختصاصی با آکادمی هوش مالی دربارۀ این کتاب می‌گوید: «توانمندسازی کودکان در زمینۀ تعیین هدف، چگونگی دستیابی به آن و البته بخشش از مهم‌ترین موضوع‌هایی است که «بازار کهنه‌فروش‌ها» بر آن تأکید دارد. من در کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کنم و هر هفته یکشنبه‌ها به بازار لوازم دست‎دوم‌ می‌روم. در این بازار اصناف مختلف از صنعتگران و فروشندگان گرفته تا خانواده‌ها با اجاره غرفه‌‌هایی در بخش‌های مختلف پارکینگ یک تئاتر قدیمی، اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند. سال‌ها پیش کودکانی که به همراه پدر و مادرهایشان برای فروش محصولات‌ و کالاها به بازار می‌آمدند، توجه مرا جلب کرد. حضور در بازار دست‌فروشان و مشارکت در فروش، تجربۀ ارزشمندی برای کودکان است و هنر مذاکره را در آنها تقویت می‌کند. دیدن آن تصاویر مرا تحت‌تاثیر قرار داد و مرا بر آن داشت تا در سال 2002، استلا، شخصیت اصلی داستانم را در آن موقعیت تصور کنم و «بازار کهنه‌فروش‌ها» را بنویسم.»

او ادامه می‌دهد: «کودکان در این کتاب با اهمیت کسب درآمد، پس‌انداز و استفاده از آن برای رسیدن به اهداف‌شان آشنا می‌شوند. با آموزش چنین مهارت‌هایی می‌شود آیندۀ کودکان را تضمین و از بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن دست به گریبانیم، جلوگیری کنیم.»

این مطلب را در هفته‌نامۀ اطلاعات بورس بخوانید.

هشتگ‌های مرتبط


سایر عناوین

مشارکت روسیه و بانک جهانی

مشارکت روسیه و بانک جهانی

هفته‌نامۀ اطلاعات بورس

500 2 دقیقه 1399/08/24

مطالب پیشنهادی