بچه‌های دهکده (دورۀ دوم)

دورۀ آموزش سواد مالی ویژۀ کودکان

2626 2 دقیقه

چه وضع مالی خوبی داشته باشیم و چه سختی‌های روزگار گره بر پیشانی‌مان انداخته باشد، دل‌مان می‌خواهد فرزندان‌مان آیندۀ خوبی داشته باشند. این آینده بیش از آنکه در گرو مال و منال باشد، وابسته به مهارت‌های آن‌ها در مدیریت بعد مالی زندگی و ایستادن روی پای خودشان است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد بیشترین تأثیر در شکل‌گیری رفتارها و نگرش‌های مالی افراد، در محیط خانه است. پس این دو موضوع، اهمیت یادگیری سواد مالی خود و فرزندان‌مان را دوچندان  می‌کند.
بهترین زمان برای آموزش سواد مالی، سنین کودکی است. شروع این آموزش‌ها از کودکی از آن جهت مهم است که عادت‌های درست مالی از ابتدا طبق قاعده در آن‌ها شکل می‌گیرد.

سواد مالی دارای شش سرفصل و صد و بیست و هفت مفهوم آموزشی است که به صورت دقیق و گام‌به‌گام در طول دوازده سال مدرسه به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. 

دورۀ آموزشی «بچه‌های دهکدۀ پول» دورۀ سواد مالی ویژه کودکان 8 تا 12ساله است تا از طریق پویانمایی و انجام تمرین‌های مهارتی ساده، مفاهیم مناسب سن خود را آموزش ببینند. این دوره به بهبود رفتارهای مالی آن‌ها، افزایش اعتمادبه نفس و مسئولیت‌پذیری آن‌ها کمک کرده و منجر به شکل‌گیری عادت‌های صحیح مالی آن‌ها شود.  

در این دوره کودکان با هزینه‌فرصت و انتخاب، تورم، علل به وجود آمدن و راه‌های در امان ماندن از آن، بانک و انواع حساب‌های بانکی، روش‌های پرداخت، تفاوت کارت اعتباری و نقدی، اثرات استفاده از کارت اعتباری، تسهیلات، بدهی خوب و بد، تفاوت پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی مالی و بودجه‌بندی هوشمندانه آشنا می‌شوند. 

این دوره شامل 12 درس است که به صورت حضوری یا آنلاین برگزار می‌شود. هر درس دارای یک پویانمایی آموزشی هفت‌دقیقه‎‌ای و مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع است. دانش‌آموزان پس از دیدن ویدئوی آموزشی هر درس، در  کتاب کار خود و در بخش «اتاق فرار» به شش پرسش مطرح‌شده از ویدئو پاسخ می‌دهند، در «چرخ و فلک» یک دور مفاهیم کلیدی را مرور می‌کنند، در «سرزمین عجایب» دانستنی‌‌ها و داستان‌هایی مرتبط با هر درس را می‌خوانند و در «ستاره شو» فعالیتی ویژه را تمرین می‌کنند.

هشتگ‌های مرتبط


سایر عناوین

در جستجوی خوشبختی

در جستجوی خوشبختی

دورۀ آموزش سواد مالی ویژۀ بزرگسالان

5146 7 دقیقه بیشتر بخوانید
بچه‌های دهکده

بچه‌های دهکده

دورۀ آموزش سواد مالی ویژۀ کودکان

2752 2 دقیقه بیشتر بخوانید

مطالب پیشنهادی