فنجان‌های سفارشی

کار، خلاقیت، پیروزی؛ جلد 13 از مجموعه 40جلدی داستان‌های سواد مالی برای کودکان 10 تا 12 ساله

پرورش  خلاقیت کودکان، به آن‌ها می‌آموزد به استعدادها و تواناییهای منحصر به فرد خود اعتماد کنند. کودک خلاق، می‌تواند با خلق آثار ارزشمند، ارزش ایجاد کند. پرورش ذهن خلاق بیش از هر چیز، به دانش و صبوری والدین بستگی دارد که مشتاقانه در این مسیر همراه کودک باشند و به او انگیزه بدهند. چنین کودکانی در بزرگسالی به افراد کارآفرین و نوآوری تبدیل می‌شوند که برای هر مسأله‌ای، راه‌حلی خلاقانه دارند.

کودکان باید بدانند برای موفقیت در زندگی، باید همیشه حواس‌شان به فرصت‌ها باشد. می‌شود دربارۀ‌ مسائل کوچک و بزرگی که باعث ناراحتی و آشفتگی‌شان می‌شود، با آن‌ها صحبت کرد و برای حل آن‌ها از خودشان کمک گرفت. یادگیری مهارت تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و تمرکز بر خلق راه‌حل‌ برای مسائل، ذهن کودکان را بارور و پر از ایده‌ می‌کند. برای مثال، متفاوت بودن سلیقه و علایق انسان‌ها باعث می‌شود نیازها و خواسته‌های متنوعی به وجود آید. تشخیص به‌موقع این نیاز‌ها و خواسته‌ها، موجب تولید کالاها و خدمات جدید می‌شود. این دقیقاً همان کاری است که کارآفرینان انجام می‌دهند.

داستان «فنجان‌های سفارشی» از راه‌حل ذهن خلاق فرزندی برای کمک به کسب‌وکار پدرش می‌گوید. در عصر رقابت تنگاتنگ کسب‌وکارها، کارآفرین‌ها برای بقا و پیشرفت باید همواره خلاق و نوآور باشند تا حرفی برای گفتن داشته باشند و در بازار باقی بمانند. فنجان‌های پدر پوکا، بچه‌پنگوئن داستان ما، دیگر مشتری ندارد و او مجبور است از پوکا جدا شود و به شهرهای دیگر برود. دل پوکا برای پدرش تنگ می‌شود و می‌خواهد کاری کند که پدر مجبور نباشد از پیش او برود. پس دست به کار می‌شود و با وسایل سفالگری پدر، برای یکی از دوستانش فنجانی درست می‌کند که دقیقاً شکل خودش باشد. آن هم برای چه کسی؟ طوطی. طوطی که فنجان را کاملاً شبیه خودش می‌بیند، شروع می‌کند به جار زدن و خبر کردن دیگران. بقیۀ دوستان پوکا هم با دیدن فنجان طوطی، فنجانی به شکل خودشان می‌خواهند. پدر که از سفر برمی‌گردد، پوکا را با انبوهی از سفارش‌ها می‌بیند که به شدت به کمک او نیاز دارد.

پوکا با شناخت نیازها و علایق و سلیقۀ دوستانش، ایده‌ای را که در سرش داشت، پروراند و با ساخت فنجان‌های منحصر به فرد، جذابیت فراوانی برای مشتریانش رقم زد و حتی مشتریانی از سراسر دنیا پیدا کرد.کودکان در این داستان می‌آموزند موفقیت گاه با تغییری کوچک اما دقیق اتفاق می‌ایفتد و آثار بزرگی به همراه دارد. برای رسیدن به این موفقیت، باید نیاز بازار را شناخت و ذهن خلاق و ایده‌پرداز را پروراند.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی