تأکید بر سواد مالی در دومین سمینار راهکارهای ارتقای مدارس غیردولتی

تأکید بر سواد مالی در دومین سمینار راهکارهای ارتقای مدارس غیردولتی

وقتی کشوری در جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار دارد و مردم در صف نخست این جنگ هستند، لازم است آموزش ببینند

آموزش و ارتقای سواد مالی دانش‌آموزان، یکی از محورهای دومین سمینار راهکارهای ارتقای مدارس غیردولتی بود. این سمینار، با حضور بیش از 300 نفر از مؤسسان، مدیران و چهره‌های برجسته در حوزه آموزش پرورش از سراسر کشور، جمعه 13 اردیبهشت‌ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، از ساعت 9 الی 17 برگزار گردید.

در این سمینار، 12 سخنران موضوعات گوناگونی از جمله آموزش سواد مالی، معماری مدارس، نرم‌افزارهای کاربردی، مدل‌های آموزشی و تربیتی و چشم‌انداز تغییر کتب درسی را ارائه دادند.دکتر کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی، در این سمینار، ضمن اشاره به مفاهیم مطرح در آموزش سواد مالی، لازمه تربیت نسلی کارآفرین، آگاه و نقش‌آفرین در بهبود و پیشرفت اقتصادی کشور را آموزش مهارت‌های عملی این حوزه به دانش‌آموزان دانست.

وی اشاره کرد وقتی کشوری در جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار دارد و مردم در صف نخست این جنگ هستند، لازم است آموزش ببینند و مهارت‌های لازم را به دست آورند.

مهندس بایرامی، دبیر سمینار، بر ضرورت پیاده‌سازی موارد مطرح‌شده، به خصوص سواد مالی تأکید و به معرفی تکمیلی کتاب‌های «پری نشان پرواز» و «سنگ‌بنای سواد مالی» در بسته آموزشی مدیران پرداخت.